10 Second Ninja

10 Second Ninja review

10 Second Ninja review

Schnell! Schnell!

In 2010 wint Dan Pearce de BAFTA Young Game Designers wedstrijd. Vier jaar later brengt hij 10 Second Ninja op de markt. Een game waarbij plezier op de eerste plaats komt, naar eigen zeggen. Geen ingewikkelde systemen of een emotioneel verhaal, maar gewoon een simpel en leuk idee. Voor Dan betekent dat een platformer waarbij je als ninja zo snel mogelijk het leger Nazi-robots van Robot Hitler moet uitschakelen.

2010 is niet toevallig ook het jaar van Super Meat Boy, een game die op het eerste zicht een belangrijke inspiratiebron is voor 10 Second Ninja. Net als in de indie-klassieker van Team Meat beweeg je een personage aan hoge snelheid door steeds moeilijkere levels met behulp van erg strakke controls. Maar daar houdt de vergelijking ook meteen op.

Allereerst speel je in 10 Second Ninja tegen een klok van tien seconden. Het is de bedoeling dat je binnen deze tijd alle vijanden vernietigt. Dit doe je met je zwaard of drie werpmessen. Om milliseconden van je tijd af te scheren moeten niet alleen je reflexen goed zitten, maar moet je ook de puzzel perfect oplossen. Je leert de levels te lezen en gaat steeds op zoek naar de meest efficiŽnte manier. Je wordt zo beloond met de beste ranking en drie sterren, waarmee je nieuwe levels en baasgevechten vrijspeelt.

Lees meer...