Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Frictional Games toont monsters in nieuwe SOMA trailer

Griezelen op 20,000 mijlen onder zee.

In de nieuwste trailer voor SOMA laat ontwikkelaar Frictional Games zien hoe de monsters zich gedragen in de nieuwe horrorgame.

Creative director Thomas Grip licht in een blogpost toe hoe de verschillende monsters zich gedragen. Je weet nooit precies hoe ze reageren. Sommige springen direct op je af, maar anderen kijken je alleen maar aan. "Ze zijn misschien niet eens gevaarlijk - of tenminste, op dat moment niet", aldus Grip.

Elk monster heeft zijn eigen AI patroon en reageert op verschillende stimuli. Grip geeft aan dat je elk type maar een paar keer tegenkomt. Zo krijg je nooit de kans om precies te leren hoe het monster zich gedraagt. Door het verhaal heen krijg je wel aanwijzingen, via notities of andere personages.

Naast dit heb je ook geen health bar in beeld. Één enkele aanval heeft de potentie om je te schampen of je te doden, afhankelijk van de situatie. Genezen van je wonden gebeurt op een 'licht verontrustende manier' en kan negatieve neveneffecten hebben.

De releasedatum van SOMA is 22 september voor de pc, Mac en PlayStation 4.

Bekijk op YouTube

Nog wat tijd? Deze artikels zijn ook interessant:

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

SOMA

PS4, Xbox One, PC, Mac

Related topics
Over de auteur
Sander van Leth avatar

Sander van Leth

Retrogamesnob

Sander speelt zo'n beetje alles wat los en vast zit, als het maar beweegt. Is er heilig van overtuigd dat er niets mooier klinkt dan de muziek van de SNES.
Reacties