Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Ex-Rare ontwikkelaars werken aan spiritueel vervolg Banjo-Kazooie

Ontwikkeld door nieuwe studio Playtonic Games.

Voormalige Rare-ontwikkelaars werken momenteel aan een spiritueel vervolg op platform-klassieker Banjo-Kazooie. Dit doen zij als de nieuwe studio Playtonic Games.

De game die momenteel de naam Project Ukele draagt, is gepresenteerd met een stuk concept-art. De game wordt ontwikkeld door een team van zes man, waarvan enkele ontwikkelaars aan klassieke Rare-titels werkten.

Chris Sutherland is de project-regisseur en software-ontwikkelaar, en was werkzaam bij Rare van 1989 tot 2014. Jens Restemeister is technisch directeur en werkte acht jaar als software-ontwikkelaar bij Rare en was daarna werkzaam bij onder andere Free Radical Design (nu Crytek UK). Omgeving-ontwerper Steven Hurst was onder meer verantwoordelijk voor ontwerpen voor Donkey Kong Country 2, GoldenEye en de originele Banjo-Kazooie. Daarnaast heeft Gavin Price gewerkt aan Conker's Bad Fur Day, Banjo-Tooie en Jet Force Gemini, en was tussen 1999 en 2014 werkzaam bij Rare.

Banjo-Kazooie kwam oorspronkelijk uit op de Nintendo 64 in 1998, en kreeg in 2000 een vervolg in de vorm van Banjo-Tooie. In 2003 werd Rare opgekocht door Microsoft, die momenteel nog in het bezit is van de Banjo-Kazooie IP. Onder Microsoft bracht Rare in 2008 nog de game Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts uit voor de Xbox 360.

Op de website van Playtonic Games laat de studio weten de komende maanden meer los te laten over hun project en de daarbij horende toekomstplannen.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

Over de auteur

Lenne Kuin

Redacteur

Rolt nog met regelmaat diverse huis- en tuinartikelen in Katamari Damacy op. Verliest zich echter ook met gemak in role-playing games en point-and-click adventures.

Reacties