Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Electronic Arts voegt patenten toe om toegankelijkheid te verbeteren

Voor alle gamers.

Electronic Arts kondigt aan dat er zes patenten worden toegevoegd aan de eerdere patentenbelofte om toegankelijkheid voor videogames te verbeteren. Het bedrijf doet de aankondiging naar aanloop van Wereld Gehandicapten Dag op 3 december.

"Innovatie, creativiteit en inclusiviteit zijn fundamenteel voor wie we zijn," zo zegt Chris Bruzzo, Chief Experience Officer bij Electronic Arts. "Iedereen bij EA gelooft echt dat er niets tussen onze spelers en onze gedeelde liefde voor videogames mag komen."

De belofte van Electronic Arts dateert van augustus 2021 en is bedoeld om andere bedrijven gratis toegang tot toegankelijkheidsgerelateerde patenten en technologie te geven. Dit kadert binnen EA's bredere filosofie van ‘Positive Play’.

Bekijk op YouTube

Een van de patenten is gebaseerd op een 'machine learning'-systeem dat op basis van de specifieke speelstijl, vaardigheid en gewoontes van de speler controllerconfiguraties aanbeveelt.

Een ander patent gebruikt verschillende vormen van haptische feedback (trillingssignalen) om de inhoud op een scherm en het selecteren van items aan te geven.

Nog andere technologieën maken het eenvoudiger je stem te gebruiken om bijvoorbeeld personages te besturen, geven je een virtuele joystick om motorische bewegingen zo eenvoudig mogelijk te maken, en identificeren vormen van kleurenblindheid.

EA meldt ook dat het gebruik zal beginnen maken van Fonttik, een tool die het voor spelers met verschillende visuele beperkingen makkelijker maakt om teksten te lezen.

Electronic Arts heeft eveneens samenwerkingen met liefdadigheidsinstellingen, zoals met het Britse 'Special Effect' om games zo toegankelijk mogelijk te maken.

Read this next