Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

EA's uitgestelde Sim-games duiken op

'SimMars' en 'SimCastle' waren in de maak.

Gisteren konden we jullie het bericht rond het uitgestelde Road Rash brengen, en vandaag duiken er alweer twee titels van uitgever EA op die nooit het daglicht zullen zien.

Het gaat om twee spellen binnen de Sim-reeks waaraan ontwikkelaar Maxis sinds jaar en dag werkt. Als eerste hebben we 'SimCastle', een titel die vooral een jonge doelgroep had moeten aanspreken en draaide op de engine van SimTown - wat hebben we daar warme herinneringen aan! -. Meer informatie is er niet voor hangen, maar een van de ontwerpers die aan SimCastle werkte heeft wel wat concept art op zijn website geplaatst.

De tweede game die EA naar de prullenbak doorverwees was 'SimMars'. Deze game zou wat volwassener worden en men noemt het zelfs een rollenspel. Het doel zou eruit bestaan om Mars te koloniseren met behulp van realistische technieken. Maxis wou er zeker van zijn dat het geen Star Wars-toestanden zouden worden. In SimMars zouden spelers de grondstoffen van Mars zorgvuldig moeten hanteren, en dat voor een duur van zes maanden. Dit zou de tijd zijn waarop aardbewoners de planeet kunnen bereiken. Beelden van het spel zijn hier te bezichtigen.

Beide titels waren in de maak voor de PC, maar hebben dus nooit het daglicht gezien. Waarom weet niemand.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

Related topics
PC
Over de auteur
Philip Cremers avatar

Philip Cremers

Contributor

Reacties