Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Dead Island ontwikkelaar kondigt 'Project Hell' aan

First-person hack-and-slasher zonder eenhoorns en regenbogen.

Een deel van het team van Dead Island-ontwikkelaar Techland scheurt zich af om te werken aan een nieuw IP dat momenteel Project Hell wordt genoemd. De rest van het team blijft verder werken aan de opvolger van Dead Island, Riptide.

Volgens hun officiële blog wordt Project Hell een first-person hack-and-slasher die origineel als mod voor Dead Island was bedoeld door een van de ontwikkelaars bij Techland. Bij de ontwikkelaar waren ze echter zo onder de indruk van het werk, dat ze besloten er een volwaardige game van te maken die loopt op de Dead Island engine.

Designer en project manager Marcin "Kruq" Kruczkiewicz vertelde dat ze met Project Hell een spel willen maken dat ze zelf graag spelen. Denk dus niet aan elfjes, regenbogen en narwhals, maar eerder aan demonen, veel bloed en gore bossfights. Een demonische narwhal heeft misschien nog wel potentieel...

Over het platform waarop de game zal verschijnen, is nog geen zekerheid. Momenteel bouwt de ontwikkelaar een game met een PC in het achterhoofd, maar als de game populair genoeg blijkt te zijn, is een consolerelease nog steeds een mogelijkheid.

Hier is alvast wat vroege concept art.

Getagged als

Over de auteur

Niels Jani avatar

Niels Jani

Tekstspuier

Niels heeft een ongezonde obsessie voor alles wat met gamen te maken heeft. Zijn therapeut raadde hem dan ook aan om voor Eurogamer te beginnen schrijven.

Reacties