Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

De Humble Indie Bundle 6 is veel te bescheiden

Verkoopt momenteel zo'n 10 stuks per seconde.

Deze zesde Humble Bundle samenstellen was waarschijnlijk behoorlijk moeilijk, zeker als je je bedenkt dat deze een vervolg wordt op de vijfde bundel die miljoenen binnen wist te halen. Met meer dan 160.000 verkochte stuks na een dag beschikbaar te zijn, denken we dat de makers toch in hun opzet zijn geslaagd met deze zesde verzameling indiegames voor PC.

Het opzet blijft nog steeds ongewijzigd. Wie een eurocent of meer neertelt, krijgt vijf games van de hand van onafhankelijke ontwikkelaars (en wat meer lekkers). Wie meer dan het gemiddelde betaalt, krijgt er nog een extra spelletje bovenop. Dat gemiddelde staat momenteel op 5.77 dollar. Je zou dat kunnen besteden aan een groot pak friet met een saus naar keuze en misschien nog wat bitterballen als je de uitbater goed kent, maar volgens ons heb je toch meer aan deze games.

Deze games, dat zijn:

  • Rochard: John Rochard, een mijnbouwer op een of andere brokstuk dat in het heelal ronddwaalt, moet zich door tal van levels zien te wurmen. De koper van dit spel krijgt een sci-fi platformer die je nog het best kan omschrijven als een mix tussen Shadow Complex en Quantum Conundrum. Twee geweldige games, dus en zij maken ook dit spelletje de moeite waard.
  • Shatter: Breakout maar dan met een physics engine die ervoor zorgt dat zelfs de kleinste proton beweegt zoals hij dat in het echte leven zou doen wanneer er een stalen bal tegen hogen snelheid tegenaan vliegt. Dit gegeven hangt een extra tactisch laagje aan de al geweldige levels en bossfights die ondersteund worden door een al even mythische soundtrack.
  • S.P.A.Z.: Space Pirates and Zombies, een titel die enkel door een tweekoppig indieteam kan worden bedacht. In het spel neem je met je zelf aangepaste schip deel aan ruimtegevechten die ook weer leunen op een uitstekende physics engine. De prachtige levels worden willekeurig samengesteld zodat je nooit twee keer hetzelfde hoeft te spelen. En vergeet natuurlijk die zombies niet.
  • Torchlight: de Diablo der indiegames en een van de grootste en bekendste spellen in zijn genre. Dat er naar de release van het tweede deel bijna even hard wordt uitgekeken als naar die van Diablo 3 zegt al genoeg. Hij schopte het uiteindelijk tot consoletitel en vulde daarmee waarschijnlijk nog een prijzenkast of tien. De review van het spel kan je hier lezen.
  • Vessel: Arkwright vond de Fluros uit, een soort van intelligente vloeistof die de mensheid het leven gemakkelijker maakte. Wanneer die uitvinding plots vreemde en stoute dingen begint te doen is het aan Arkwright om ze te stoppen. Met een zeer realistische vloeistofsimulator kan dit 2D-puzzelspel zeker onze aandacht trekken. Het manipuleren van de Fluros om het einde van het level te bereiken leidt soms tot geniale puzzels die ook deze game zijn plaatsje doen verdienen in deze bundel.
  • Soundtracks van alle games in de bundel behalve van Vessel.
  • Voor zij die meer dan het gemiddelde betalen is er Dustforce: afstoffen was nog nooit zo leuk! Met een stel acrobatische kuismannen en -vrouwen ga je de eeuwige strijd aan tegen stof en vuil. De levels lijken soms recht uit Super Meat Boy te komen en vingervlugheid is dan ook een vereiste. Probeer levels zo snel mogelijk te doorlopen om een plaatsje bovenaan de leaderboards te verdienen en maak zelf je eigen stoffige levels met de map editor.

De bundel kan je hier kopen en je beslist zelf hoe je geld verdeelt tussen de ontwikkelaars en enkele goede doelen. Deze bundel is zeker je geld waard en ben je niet van die mening, dan hebben we over enkele weken ongetwijfeld een volgende bundel voor je klaarstaan!

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Read this next