Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Dark Souls 3 - Farron Keep: doof eerste vuur, vind Sage's Coal

Dark Souls 3 walkthrough: trotseer het giftige moeras om de poort naar het kasteel te openen.

Nadat je de Crystal Sage hebt verslagen, kun je twee richtingen uit: Farron Keep en Cathedral of the Deep. In deze walkthrough trotseren we eerst het giftige moeras van Farron Keep. Keer dus terug naar de Crucifixion Woods en steek het water over tot je bij een grote poort komt. Hier trotseer je twee vijanden, raap je enkele items op en dring je uiteindelijk het moeras rond Farron Keep binnen:

Op deze pagina: Farron Keep

Andere pagina's:
Dark Souls 3 - Keep Ruins
Dark Souls 3 - Stray Demon
Dark Souls 3 - Farron Perimeter
Dark Souls 3 - Abyss Watchers


Net als voordien moet je oppassen voor Yellowfinger Heysel, een NPC Phantom. Hij komt geregeld voor in deze omgeving en duikt op wanneer je een Ember hebt gebruikt of in leven bent gebleven sinds de laatste boss.

Een hoop mensen hebben een hekel aan Farron Keep, maar het is niet zo erg als het lijkt. Dit moeras vergiftigt je als je door het water loopt. Draag je beste Poison Resist equipment en spec richting Speed, zodat je sneller van eiland naar eiland kunt rennen. Koop een paar Purple Mos Clumps, of neem een Cure Miracle mee met een hoop FP Estus als je niet kunt vermijden dat je vergiftigt raakt.

Idealiter raak je niet vergiftigt. In de praktijk is het onoverkomelijk. De truc zit hem in het leren wanneer het veilig is om het gif zijn gang te laten gaan, in plaats van je items verkwisten omdat je direct weer vergiftigt wordt. Dit wordt een stuk eenvoudiger als je de layout van de omgeving leert.

Het andere grote probleem is dat het water vergeven is van bloedzuigers. Ze zijn traag, maar spuwen een giftige mist en komen haast nooit alleen. Ze zijn gemakkelijk met pijlen te bestrijden.

Er valt een hoop te verzamelen in dit moeras, en het is lastig om uit te leggen welke kant je op moet. Over het algemeen wil je van eiland naar eiland gaan, terwijl je het vuur volgt. Ren het moeras in om items op te pikken die op je pad komen. Laat het gif altijd uitwerken terwijl je op een eiland staat. Ook al ben je vergiftigd en verlies je health, blijf doorlopen. Je kunt maar beter zo ver komen als je kunt voordat je jezelf geneest.

Ons eerste doelwit is een wenteltrap links achterin het moeras. Je kunt het niet missen als je vanaf de ingang de eilanden links blijft volgen. Maar eerst ga je vanaf de deur naar rechts, want aan het einde van het pad vind je wat Purple Moss Clumps. Iets dieper in het moeras zie je nog een gloed, namelijk van de Iron Flesh Pyromancy. Je kunt zelf bepalen of het de moeite waard is om op te pikken, maar als je goeie Poison Resistance hebt kun je het oppakken zonder vergiftigt te raken.

Keer terug naar de ingang en ga nu de andere kant op. Hier bevecht je een aantal slakken rondom een item. Vanaf hier kun je beginnen met je tocht over de eilanden. Stop op elk eiland om te kijken of er items in de buurt liggen. Het eerste gebied heeft twee Titanite Shards, het Stone Parma Shield, Ragged Mask en een Estus Shard, maar ook wat minder essentiële items zoals tien Prism Stones en wat Rotten Pine Resin. Al deze items vind je op de eilanden of in het moeras eromheen. Blijf wel aan de linkerkant, zodat je richting de wenteltrap blijft gaan. Negeer de gebroken brug in de buurt van de ingestorte toren; daar zijn alleen maar vijanden te vinden.

Voordat je de trap opgaat is er een belangrijk maar riskant item te vinden. Ga naar het eiland links van de wenteltrap en sprint met de klok mee, langs de rand van de heuvel waar de trap op staat. Hier sta je hoog en droog, oog in oog met een Darkwraith. Je wordt vergiftigd, dus sta klaar om het te genezen en een Estus te drinken.

De Darkwraith is gelukkig niet zo sterk als de NPCs die je tot zover hebt bevochten. Blijf uit z'n buurt als zijn rechterhand gloeit, en onderbreek hem als hij zijn andere spreuk uitspreekt. Voor de rest is het een kwestie van onder zijn aanvallen door rollen, een of twee keer aanvallen en weer wegrollen om je stamina terug te krijgen. Hij doet een gemene combo van slagen en schoppen, maar tegen een goed schild is hij niet opgewassen. Als hij dood is pak je de Sage's Coal die in het kleine gebouw ligt. Hiermee ontgrendel je bij Andre zijn Crystal, Blessed en Deep upgrades.

Wanneer je klaar bent met jagen op schatten ga je terug naar de trap. Pas op wanneer je de trap oploopt, je zult een nieuwe vijand tegenkomen. Deze Satyrs met wormenhoofden zijn te vergelijken met ridders, maar ze zijn een stuk vlugger en hebben giftige aanvallen. De meest gevaarlijke variant draagt geen wapens bij zich, en heeft een waanzinnige sprongaanval die jou en alle anderen om je heen raakt met slashing damage. Er is ook een variant die een gifgas-aanval heeft, en eentje met minder health maar die als een hond op je af rent. Vecht tegen de twee Satyrs en doof de vlam op het altaar. Er is een derde Satyr als je links langs dit gebouw loopt. Hier vind je ook een lijk met een waardevol item. Wanneer je klaar bent ga je met de trap naar beneden.

Op het eiland wat je kunt zien terwijl je de trap afloopt staat een bijzonder nare Satyr. De springende variant, zonder wapen. Wees op je hoede terwijl je die kant op gaat. Rechts van je ligt een Dog Satyr op de loer. Daar wil je eerst mee afrekenen voordat je richting de gebroken brug rent. Er zijn nog meer Dog Satyrs rondom de brug, maar als je snel genoeg rent hoef je ze niet allemaal te bevechten. Let er op dat je de laatste loodjes niet kunt rennen, dus die kun je beter al rollend afleggen. Er ligt hier een Greatsword, die misschien niet de moeite waard is.

Of je hem nu pakt of niet, ga verder naar het eiland waar de springende Satyr op je staat te wachten. Er zijn andere items te vinden die veiliger te benaderen zijn (een Titanite Shard, wat Purple Moss Clumps en Rotten Pine Resin), dus ga verder voorwaarts en de trap op richting de volgende vlam. Hier ligt een Satyr in een hinderlaag, bovenaan de trap. Verwacht hem aan je rechterhand.

Op het volgende pad staan nog drie Satyrs, twee die zitten en één die staat. Degene die staat is een gifgas-variant met een lang bereik. Het is erg belangrijk dat je niet van de brug afsukkelt, dus lok de zittende Satyrs een voor een naar je toe voordat je op de laatste afgaat. Je vindt de Keep Ruins Bonfire nadat je ze hebt verslagen. Je hoeft nu nooit meer terug te komen naar het voorgaande gebied.


Ga verder: Dark Souls 3 - Keep Ruins

Keer terug: Dark Souls 3 walkthrough
Zie ook: Dark Souls 3 tips