Skip to main content

Cyberpunk 2077 patch 1.5: Wat is er nieuw in deze 'next-gen update'?

Nu beschikbaar op alle platformen, inclusief PS5 en Xbox Series X!

De Cyberpunk 2077 patch 1.5 is er een waar veel spelers op gewacht hebben. De patch introduceert PS5 en Xbox Series versies van CD Projekt Red's open wereld role-playing game.

Als je op Xbox One, PS4, Stadia of pc speelt, biedt patch 1.5 ook behoorlijk wat verbeteringen, zoals nieuwe appartementen om in te wonen, wijzigingen aan het rijden en eindelijk de mogelijkheid om je uiterlijk aan te passen.

Hieronder vind je wat er is toegevoegd of verbeterd aan Cyberpunk 2077 dankzij de 1.5 patch, regelrecht gekopiëerd van het officiële ontwikkelaarsblog en waar relevant in het Nederlands vertaald.

Cyberpunk 1.5 patch notes in volgorde:

Bekijk op YouTube

Hieronder vind je de lijst met de meest opvallende aanpassingen die deze update met zicht meebrengt.

Cyberpunk update 1.5 next-gen exclusieve toevoegingen

  • Ray-traced local light shadows toegevoegd.
  • Native ondersteuning voor achievements toegevoegd op next-gen consoles. Opgelet: aangezien de next-gen versie technisch gezien een andere game is, zullen PlayStation trophies die je behaalde in backwards compatibility niet overgezet worden. Xbox achievements zullen wel automatisch verschijnen op de nieuwe versie dankzij Smart Delivery.
  • Twee nieuwe grafische modi toegevoegd op PlayStation 5 en Xbox Series X:
    • De Xbox Series S versie laat geen keuze toe van grafische modus en speelt standaard op 30 fps in 1440p resolutie met dynamic resolution scaling.
    • Verschillende verbeteringen aan de performance zorgen voor een aanzienlijke daling in FPS drops en verhogen de rendering quality.
  • HDR herbalancering om gelijke prestaties te behalen op alle platformen.
  • Verschillende verbeteringen aan de visuele kwaliteit.
  • Activity Cards voor PS5 toegevoegd.
  • Spaanse voiceover toegevoegd in Zuid- en Noord-Amerika (PlayStation codes: CUSA-16596 en CUSA-16597). Door technische beperkingen is dit enkel beschikbaar op next-gen consoles.
  • Support voor spatial audio op PlayStation 5 voor 3D-audio-enabled hoofdtelefoons en ingebouwde TV-speakers via PS5's Tempest 3D AudioTech solution.

Cyberpunk update 1.5 additionele content

Deze content is voor alle spelers op elk platform beschikbaar.

Appartementen

Appartementen kunnen voor een eenmalig bedrag gehuurd worden als je ze in Night City tegenkomt of via de EZEstates website die je via V's computer in het Megabuilding H10 appartement benadert. Ze komen allemaal beschikbaar wanneer je de Playing for Time quest voltooit. Het is mogelijk om alle appartementen tegelijkertijd te huren. Alle appartementen delen dezelfde stash.

Beschikbare appartementen:

  • Northside, Watson (€$5,000)
  • Japantown, Westbrook (€$15,000)
  • The Glen, Heywood (€$40,000)
  • Corpo Plaza, City Center (€$55,000)

Daarnaast kun je V's startappartement in Megabuilding H10 aanpassen via de EZEstates website voor €$10,000.

Uiterlijk aanpassen

Je kunt nu bepaalde uiterlijke kenmerken (zoals haar, makeup, piercings etc) aanpassen via de spiegel in je appartementen en safehouses. Dat is gratis en kun je zo vaak doen als je maar wilt. Via Character customization heb je nu ook toegang tot extra haar- en makeupkleuren. Wie is nu de mooiste van het land?

Wat is er nieuw bij Wilson's?

  • Je kunt nieuwe items in Wilson's 2nd Amendment store in Megabuilding H10 vinden of ze opzoeken terwijl je door Night City reist.
  • 2 nieuwe wapens: Darra Polytechnic Umbra (Power Assault Rifle), Budget Arms Guillotine (Power Submachine Gun)
  • 4 nieuwe wapen scopes: Kang Tao Jue long scope, Tsunami Gaki sniper scope, Arasaka Kanetsugu short scope, Handyman short scope
  • Nieuw typen wapen attachments - muzzle brakes: 10 nieuwe muzzle brakes: 5 voor handguns (RC-7 Ifrit, RC-7 Liger, RC-7 Dybbuk, RC-7 Kutrub, RC-7
  • Babaroga); 5 voor assault rifles en submachine guns (RC-7 Aswang, RC-7 Varkolak, RC-7 Zaar, RC-7 Yokai, RC-7 Strigoi).

Niewe Poses in Photo Mode

Er zijn een aantal nieuwe poses aan Photo Mode toegevoegd, waaronder poses voor Johnny Silverhand (alleen beschikbaar in de flashback-scènes waarin je als Johnny speelt).

Cyberpunk update 1.5 Living City toevoegingen

Combat AI

  • Verschillende fixes en verbeteringen aan NPC melee en ranged combat AI en reacties, waaronder dekking zoeken, positionering, herladen, wapens uitrusten, ontwijken, blokkeren en vele andere.
  • Meerdere verbeteringen aan triggers voor ontledingen, hit-reacties en sterfanimaties, waardoor ranged en melee combat meer impact krijgt.
  • Vijanden zijn nu veel beter in het blokkeren en ontwijken van (Kerenzikov) aanvallen. Hoe zwaarder het wapen, des te makkelijker is het om te raken. Het tegengestelde is waar voor ontwijken.
  • Extra diversiteit voor melee en ranged combat voor verschillende facties: roekeloos, agressief, gebalanceerd, defensief en voorzichtig.
  • Volgers voegen nu meer aan combat toe maar kunnen verslagen worden en tijdelijk uitgeschakeld raken als ze genoeg schade oplopen.
  • Meerdere fixes en balansaanpassingen aan netrunner combat.

Crowd verbeteringen

  • Agressief crowd gedrag: bepaalde NPC archetypes kunnen en zullen in combat met de speler gaan wanneer ze geprovoceerd raken door een gemikt wapen, schieten of vechten. Vanwege een aantal technische aanpassingen is deze aanpassing niet beschikbaar op de vorige generatie consoles.
  • Time skips beïnvloeden de staat waar NPCs zich in bevinden, en resetten ook de staat van apparaten, omgevingen en bepaalde scènes.
  • verbeterde crowd reacties, pathfinding en despawning.

Drive Model

  • We introduceren onze gloednieuwe Burn Out Mode! Hou Gas + Brake ingedrukt om te starten en stuur om te draaien. Het oude systeem liet je alleen stationair ronddraaien, maar pas nu de besturing eens aan om te zien wat je kunt doen! Probeer brake stands, donuts, drifts of verhit je banden om een drag-race stijl lancering te doen met een High Grip boost. Het systeem werkt nu ook met hogere snelheden, dus je kunt nu op de rem trappen terwijl je het gas indrukt om oversteering te veroorzaken als je de hoek om gaat. Keyboardgebruikers kunnen nu Secondary bindings op de pijltjestoetsen doen (omdat sommige keyboards de derde toetsindruk negeren als je WASD gebruikt), maar gamepads bieden de meeste controle over het systeem (aangezien gamepads over het algemeen de rijervaring bieden waar de meeste spelers voorkeur aan geven).
  • Nieuw remsysteem biedt consistente prestaties, voor en achter, op eender welke snelheid. ABS simulatie toegevoegd. De remmen van alle voertuigen zijn op het nieuwe model aangepast
  • Motorsimulatie verbeterd. Simulatie van koppeling toegevoegd. Deze aanpassingen voeren weerstandskrachten op de motor uit bij het schakelen, wat helpt met ongewenste wheel spin events.
  • simulatie van versnellingsbak verbeterd. Veel beter gedrag bij terugschakelen. Aandrijving schakelt nu realistisch naar beneden een heeft slimmere logica om de motor in zijn 'sweet spot' te houden. Omhoog en omlaag schakelen is helemaal opnieuw gedaan en staan nu J-Turns / Rockfords toe.
  • Motorfietsen verbeterd. De bovenstaande aanpassingen maken de motorfietsen stabieler. Ook zijn er verbeteringen aan het stuurmodel gemaakt, en ze zijn opnieuw getuned.
  • Tuning verbeteringen aan verschillende auto's. Quadra Type-66 (alle modellen, vooral Avenger), Mizutani Shion (vooral MZ2), Herrera Outlaw (grote aanpassing) en de standaard MaiMai hebben allemaal verbeteringen aan het sturen en meer gekregen.
  • Aanpassingen aan het eerstepersoonsperspectief bij de voertuigen waar het nodig was. Daarnaast verwijderen Nomad voertuigen met CrystalDome technologie nu objecten die het zicht belemmeren.

Voertuigen verkeer

  • Visuele verbetering aan verkeersbewegingen: sturen en ophanging.
  • Paniekreactie op gevaar: verkeer heeft nu de mogelijkheid om in paniek weg van gevaar te rijden. NPC passagiers kunnen nu in auto ongelukken sterven.
  • Reacties op aanrijdingen: voertuigen reageren nu op een breed aantal manieren op botsingen, en herstellen zich soepeler om weer aan het verkeer mee te doen.

Cyberpunk update 1.5 gameplay toevoegingen

Balans

  • Verschillende aanpassingen aan de economie, waaronder grotere beloningen van jobs en Open World activititeiten, en lagere prijzen voor voertuigen en cyberware.
  • Opnieuw gebalanceerde en verbeterde functionaliteit van clothing mods. Aangepast hoeveel modification slots er op kleding aanwezig zijn. Mods zijn nu gecategoriseerd op enkel voor specifieke kleding. Als resultaat zijn alle gebruikte mods weer terug in je inventaris gestoken. Ga naar het Inventory-scherm om ze opnieuw te equippen volgens de nieuwe regels.
  • De "Easy" moeilijkheidsgraad is nu redelijk uitdagender gemaakt..
  • 2 nieuwe stats geïntroduceerd ter vervanging van Evasion: Mitigation Chance en Mitigation Strength. Mitigation Chance bepaalt hoe vaak de speler de kans heeft om binnenkomende schade te verminderen. Mitigation Strength bepaalt het percentage waarmee schade wordt verminderd (standaard 50%).
  • Componenten die voorheen Evasion verhoogde, beïnvloeden nu Mitigation. Bijvoorbeeld: het Reflexes attribuut, perks zoals Mongoose, Vanishing Point, Human Shield, sommige kledingmods en cyberware, en meer.
  • Damage Over Time effecten opnieuw gebalanceerd, waardoor over het algemeen effecten als Burning, Bleeding en Poison gereduceerd zijn.
  • Gereduceerde kans op het verstoren van het traject van Smart Bullets door de Tyger Claws' Glowing Tattoos ability.
  • Geruisloze manier van aan de NCPD ontsnappen wanneer het vuur aan je schoenen ligt. In plaats dat je ver van je meest recente plaats delict moet vluchten kun je je ook in de nabije omgeving verschuilen. Het duurt dan wel langer voordat de politie stopt met zoeken.
Bekijk op YouTube

Cyberware

  • Het is nu mogelijk om ongebruikte cyberware aan een Ripperdoc te verkopen.
  • Cooldown duur staat nu correct omschreven in de tooltip van Blood Pump cyberware.
  • Mogelijk gemaakt om de Revealing Position hack te onderbreken door de netrunner te beschadigen of middels immuniteit van Self-ICE cyberware.
  • Berserk activeren verdubbelt nu de Stamina in plaats van een oneindige hoeveelheid geven.
  • Tranquilizer Rounds in de Projectile Launch System hebben geen invloed meer op niet-menselijke NPCs.
  • Ricochet aantal van de Legendary Ballistic Coprocessor naar 1 gereduceerd, maar geeft wel een 50% bonus aan ricochet schade.
  • Trajectory Generator (Kiroshi Optics mod) is veranderd naar Threat Analysis en geeft nu 2% Mitigation Chance. Mitigation geeft de kans om binnenkomende schade te verminderen, op basis van het percentage van Mitigation Strength (standaard 50%).
  • Duur van Optical Camo cyberware voor V verhoogd van 5/10/15 naar 10/15/15 per rarity level.
  • Optical Camo ability aan sommige NPCs toegevoegd.
  • Zelfs met Optical Camo actief is de speler nu zichtbaar wanneer je een vijand beetpakt.
  • Een probleem opgelost waar het niet mogelijk was om meerdere cyberware mods tegelijkertijd te equippen.

Combat

  • Meerdere optimalisaties aan combat AI waardoor de combat-ervaring verbeterd is.
  • Meerdere fixes en verbeteringen zijn gemaakt om onderbrekingen te verminderen en om NPC animaties in combat te verbeteren, waaronder aanval, sterven, wapen uitrusten, dekking, herladen, blokkeren en ontwijk animaties. Je mag nu een constistenter gevoel van impact en crowd control van wapens verwachten, alsook meer spectaculaire visuals.
  • Vijanden positioneren zichzelf nu op tactisch gunstigere posities.
  • Schiet accuratesse van followers verbeterd.
  • Explosieschade aan de speler verminderd.
  • Situaties opgelost waar NPCs van de zelfde groep of factie niet aan combat meededen als ze hun kameraden zagen vechten.
  • Probleem opgelost waar NPCs niet de juiste reactie vertoonde wanneer er een granaat aan het begin van combat afging.
  • Vijandelijke shotgunners proberen nu tijdens combat dichter bij de speler te komen.
  • Wat visuele effecten aan de combat stims toegevoegd wanneer ze door vijanden worden gebruikt.
  • Vijanden uitgerust met combat stims gebruiken ze alleen wanneer hun health onder de 30% raakt, waardoor ze minder stims gebruiken.
  • De visuele complexiteit van vijandelijk combat-gedrag verbeterd in low-framerate mode.
  • Probleem opgelost waar combat mode tijdens het rondlopen getriggerd werd.
  • Probleem opgelost waar de speler door een hamer werd geraakt, ook al kwam het wapen niet in de buurt.
  • Schakelen tussen melee en ranged wapens door NPCs die ze beide gebruiken aanzienlijk verhoogd.

Quickhacking

  • Het is niet langer mogelijk om de Cyberpsychosis quickhack op cyberpsychos te gebruiken.
  • Probleem opgelost waar het uitschakelen van een camera met een quickhack niet de vijandelijke quickhack upload onderbrak, als die camera als proxy werd gebruikt.
  • Situaties opgelost waar het "hacked" status effect permanent op V bleef plakken, waardoor netrunners V niet opnieuw konden hacken.
  • Probleem opgelost waar, in sommige gevallen, de Whistle quickhack niet NPCs naar V's positie lokte.

Items en Devices

  • Het is nu mogelijk om apparaten aan en uit te schakelen wanneer je een lichaam tilt.
  • Probleem opgelost waar liftdeur animaties soms niet goed werden getoond, waardoor de speler door muren kon kijken.

NPCs

  • Health verlaagd van de vijanden uit Beat on the Brat, behalve de Twins. Zij kunnen nu aanvallen blokkeren en/of ontwijken, dus hun uitdaging is meer op spelersvaardigheid gebaseerd.
  • Woodman gebruikt nu liever dezelfde Ajax rifle die hij als loot laat vallen. Hij is ook van baas naar normale vijand gedegradeerd.
  • NPC gedrag opgelost tijdens Sasquatch, Oda, Adam Smasher, Royce en Beat on the Brat baasgevechten.
  • Probleem opgelost waar NPCs V's blokkeren niet konden breken tijdens meleegevechten.
  • Clipping in V's en NPCs' aerial takedowns opgelost.
  • Draai en schop-aanvallen zijn nu alleen op snelle, behendige vijanden toegestaan.
  • Cold Blood experience wordt niet langer toegekend als vijanden zonder actief Cold Blood effect worden uitgeschakeld. De hoeveelheid Cold Blood experience die je krijgt voor het uitschakelen van vijanden stijgt met het aantal Cold Block stacks die actief zijn.
  • Fixed clipping opgelost bij het beetpakken van vijanden vanuit een gehurkte positie.
  • Vijandelijke shotgunners doen nu meer schade.
  • Vijanden vallen V nu minder snel aan als V een finisher uitvoert.
  • Schade door sniper NPCs verhoogd.
  • Snipers kunnen nu schieten terwijl ze van hun doel af lopen.
  • V's kompanen kunnen niet langer over lijken struikelen.
  • NPC Stamina opnieuw gebalanceerd.
  • NPCs geplet door een voertuig die zich niet kunnen herstellen zullen na verloop van tijd sterven.
  • V's sterfanimaties die spelen tijdens het beetpakken van een NPC zijn opgelost.
  • Probleem opgelost waarin beveiliging, uitsmijters en politie NPCs een premie op zich konden hebben.
  • T-posing van NPCs opgelost.
  • Probleem opgelost waarin NPCs die status effecten konden veroorzaken, deze vaardigheden niet konden uitvoeren.
  • Een 15% health debuff toegevoegd aan vijanden die de Kerenzikov ability ter compensatie voor vaker succesvol ontwijken hebben.
Bekijk op YouTube

Perks

Verschillende perks geherbalanceerd en sommigen daarvan in de Skill Tree geplaatst. Als resultaat daarvan zijn je gespendeerde skill points gereset. Ga naar het Perks scherm om gratis je Perk Points opnieuw uit te geven.

De volgende perks zijn herontworpen:

  • Bloodswell
  • Human Shield
  • Epimorphosis
  • Cold Blood
  • Coldest Blood
  • Cutthroat
  • Vanwege de bovengenoemde verandering aan Perks, is de Stealth skill tree hernoemd naar Ninjutsu om de toegevoegde perks beter weer te geven.
  • De bonussen voor 200% Efficiency, Field Technician en Cutting Edge zijn dynamisch gemaakt. Ze zijn nu toegevoegd aan reeds gemaakte wapens en kleding.
  • Perks respeccen verwijdert de bonussen nu op de juiste manier.

Player Mechanics

  • V kan nu door gebroken glas springen/klimmen/sprinten.
  • Een probleem opgelost waarin V in muren vast kon komen te zitten wanneer je een lichaam in een krat dumpt.

Vehicles

  • Probleem opgelost waarin opgeroepen voertuigen in elkaar konden spawnen, waardoor ze uit elkaar knalde of in de lucht schoten.
  • Probleem opgelost waarin vijandelijke NPC door het dak van een gekaapte auto staken en in het voertuig bleven zitten.
  • Probleem opgelost waarin voertuigen in de lucht bleven hangen na het herladen van een opgeslagen spel. Nu zijn het gewoon saaie auto's die naar beneden vallen.

Weapons

  • Werpmessen opnieuw ontworpen - messen raken na een worp niet verloren maar keren automatisch terug naar V's handen na een vaste cooldownperiode (afhankelijk van zeldaamheid). Het is ook mogelijk om een mes op te pakken, waarmee de cooldownperiode reset.
  • De Stinger Iconic knife schaalt nu correct naar het level van V wanneer het opgepakt wordt.
  • Smart Gun projectielen sneller gemaakt op verschillende wapens, naar dezelfde waarde als de Kang Tao G-58 Dian voor beter gevoel van impact en snelheid.
  • Bereik van het geluid van een gedempt schot verhoogt van 3m naar 8m.
  • De "Stamina Cost Reduction While Attacking" stat op melee weapons werkt nu zoals het hoort.
  • Crunch, Cold Shoulder en Pax weapon mods verhogen de schade van een wapen met een percentage.
  • Het level-vereiste van meleewapens verhoogt nu met elke upgrade. Let wel: het level van reeds geüpgradete meleewapens wordt hiermee aangepast. Als je er een met een te hoog level ge-equipped hebt kun je hem blijven gebruiken, maar als je hem unequipped, moet je wachten tot je het juiste level hebt bereikt.
  • De DR5 Nova die je tijdens de Stadium Love quest krijgt heeft nu stats die correct gebalanceerd met V's level zijn.
  • The Crusher is niet langer een mogelijk wapen om te gebruiken tijdens de schietwedstrijd in de Shoot to Thrill quest.
  • Aim assist toegevoegd aan de flessen in Cassidy's Challenge in We Gotta Live Together om het makkelijker te maken om te voltooien met een gamepad.

Cyberpunk update 1.5 UI aanpassingen

  • Verschillende map usability verbeteringen gerelateerd aan het herschalen van icoontjes, nieuwe tooltips en filters. Daaronder valt ook een dynamisch filter dat door de speler aangepast kan worden.
  • De "Skip Time" interface herontworpen. Het maakt het makkelijker om tussen verschillende tijdstippen te schakelen en toont de voorspelde tijd.
  • Graphics van verschillende scopes geüpdatet, alsook verbeterde zuiverheid en nieuwe animaties.
  • Leesbaarheid, consistentie en visuals van UI panelen, notificaties en popups verbeterd.
  • Nieuwe notificatie met naam van het liedje toegevoegd wanneer het op de radio begint te spelen.
  • De naam van het voertuig wordt nu op de HUD weergegeven als je instapt.
  • Items in je stash hebben nu de juiste stats in de tooltips.
  • De crosshair voor werpmessen is aangepast.
  • Een buff stack counter toegevoegd naast de health bar om te laten zien hoeveel stacks er van een bepaald status effect actief zijn.
  • Verbeterde D-pad navigatie op verschillende menu's en panelen.
  • Missende omschrijving voor Wakako's Database item toegevoegd.
  • I Fought The Law - interface voor het stroomkastje verbeterd voor meer feedback tijdens interactie.
  • Probleem opgelost waarin de muiscursor niet correct verschaalde met verschillende resoluties.
  • Probleem opgelost waarin de Fast Travel bestemming voor het laadscherm te zien was. Geen spoilers meer, Choomba!
  • Probleem opgelost waarin de haakjes van tutorialvensters in menu's zichtbaar werden.
  • Probleem opgelost waarin de game kon vastlopen als je een shard direct in een loot container las en daarna meteen dicht deed.
  • Probleem opgelost waarin de loading-indicator op het scherm bleef staan.

Cyberpunk update 1.5 quest aanpassingen

  • Een aantal geheimen aan Night City toegevoegd die door spelers te vinden zijn. Vanwege technische uitdagingen zijn deze niet op de vorige generatie consoles te vinden.
  • Verlengde romances met Panam, Kerry, River en Judy toegevoegd oor nieuwe tekst en interacties toe te voegen.
  • Interacties in het huis van je romantische partner toegevoegd, waaronder in bed slapen met je partner.
  • Het is nu mogelijk om het geluid van de NCPD dispatcher en fixer brief/debrief holocalls te dempen. Hiermee skip je het gesprek en krijg je in plaats daarvan een tekstbericht. Deze functie kun je aanpassen in Settings > Gameplay > Holocalls. Standaard is de NCPD dispatcher gedempt en de fixers niet.
  • Spelers kunnen niet essentiële holocalls weigeren. Je krijgt een prompt op het scherm waarin je kunt opnemen of weigeren. Als het gesprek wordt geweigerd krijg je in plaats daarvan een tekstbericht.
  • Het holocallsysteem is verbeterd om te voorkomen dat meerdere holocalls op elkaar gestapeld worden als het eerste gesprek te langzaam inlaadt.
  • Het nachtleven van Night City verbeterd door muziek in de clubs een tikkeltje harder te zetten.
  • Een probleem opgelost waarin het verstoorde visuele effect bleef hangen nadat je terug uit Cyberspace komt.
  • Probleem opgelost waarin River meteen ophangt als je hem belt. Zo onbeleefd!
  • Automatic Love - Situaties opgelost waarin Lizzie's Bar gesloten was tijdens de openingstijden.
  • Beat on the Brat - Journal items voor elk gevecht verschijnen nu alleen nadat je ze vindt.
  • Beat on the Brat - V kan niet langer eerder gedropte wapens oppakken tijdens de vuistgevechten.
  • Beat on the Brat: The Glen - Een probleem opgelost waarin, ook al hield El Cesar zijn auto, hij toch V een bericht stuurde om te vragen of die opgeruimd was.
  • Coin Operated Boy - Theo despawnt niet langer tijdens de "Talk to Theo" taak.
  • Disasterpiece - Probleem opgelost waarin V niet meer in de bus kon stappen om te praten met Judy nadat je de XBD hebt opgepakt.
  • Dressed to Kill - Probleem opgelost waarin de Thorton Colby auto vermist was.
  • Epistrophy - Verschillende journal items voor verschillende Delamains verschijnen nu alleen nadat je ze vindt.
  • Epistrophy - Nieuw commentaar aan de Delamain taxi's toegevoegd na het voltooien van de quest, nadat je voor "liberate" of "merge" hebt gekozen.
  • Ex-Factor - Probleem opgelost waarin Judy niet belt om de quest te starten.
  • Ex-Factor - Probleem opgelost waarin Judy niet op het Clouds balkon verscheen, waardoor de quest niet verder kon.
  • Ex-Factor - Als de speler niet Maiko's Death and Taxes pistool heeft geloot tijdens de quest, is die nu ergens anders te vinden.
  • I Fought The Law - V kan nu niet langer in River's auto wachten terwijl een belangrijke scène met Detective Han speelt.
  • Killing in the Name - Terwijl je de router hackt wordt de minigame correct weergegeven zelfs wanner V geen Cyberdeck ge-equipped heeft.
  • Life During Wartime - Probleem opgelost waar de "Scan the tracks" taak van positie kan veranderen.
  • M'ap Tann Pèlen - Probleem opgelost waarin de NPCs in de slagerij niet spawnen, waardoor voortgang wordt geblokkeerd.
  • M'ap Tann Pelèn - Een zeldzaam probleem opgelost waarin Placide nog chagrijniger dan normaal is en niet met V praat bij Rolland's.
  • Off the Leash - Sommige fans bij het Kerry and Us Cracks concert waren niet blij dat hun outfits door anderen werden gedragen, dus die zijn aangepast.
  • Pisces - Een probleem opgelost waarin het mogelijk was dat V Hiromi's appartement niet kon verlaten als je in de lift iemand belt.
  • Riders on the Storm - Probleem opgelost waarin, onder bepaalde omstandigheden, het niet mogelijk was om met Panam en Mitch te praten.
  • Search and Destroy - Probleem opgelost waarin verdere Main Quests niet verschenen na het voltooien van deze quest.
  • Sweet Dreams - Quest komt niet langer in de journal terug met de 'talk to Stefan' taak als Stefan's braindance terugbetaald is nadat V het aanbod initieel had afgeslagen.
  • The Information - Keuze toegevoegd om de braindance tutorial over te slaan.
  • These Boots Are Made for Walkin' - V's oude auto is niet langer vermist.
  • With a Little Help from My Friends - Probleem opgelost waarin Panam niet belt om de quest na Riders on the Storm te starten.

Cyberpunk update 1.5 open wereld aanpassingen en toevoegingen

  • V heeft nu reputatie bij fixers in Night City. Nieuwe fixer gigs verschijnen in sets als je reputatie beter wordt, en je krijgt alleen een nieuwe set als de voorgaande set is voltooid. Alle gigs in een district voltooien geeft je een speciale beloning (behalve die van Mr. Hands, die mag je niet choom.) Om de voortgang van je reputatie met een fixer te bekijken wijs je het icoon op de map aan en controleer je de voltooide gigs.
  • De menigten en gemeenschappen van Night City zijn nu overdag en 's avonds meer divers. Ze komen vaker voor en er is meer variatie aan gesprekken in alle districten toegevoegd.
  • Assault in Progress in Charter Hill - Probleem opgelost waarin het niet mogelijk was om bewijs op te pikken.
  • Assault in Progress in Corpo Plaza - Probleem opgelost waarin de quest geblokkeerd kon raken als de speler bewijs had opgepikt voordat hij Heywood bezoekt.
  • Assault in Progress in Kabuki - Probleem opgelost waarin de activiteit opnieuw op de map verscheen na het voltooien van The Prophet's Song.
  • Gig: Breaking News - Probleem opgelost waarin de truck ondergronds verscheen en voortgang blokkeerde. Let op: het voertuig spawnt nu als je in de buurt van de garage, ongeacht het feit dat de quest marker ondergronds wijst.
  • Gig: Family Heirloom - Probleem opgelost waarin de gig niet triggerde als je in de buurt van de marker kwam en hij op “undiscovered” bleef staan.
  • Gig: Freedom of the Press - Quest faalt niet langer wanneer je de tv studio binnenstapt.
  • Gig: Going-Away Party - Probleem opgelost waarin de auto ondergronds spawnde. Als je dit probleem bent tegengekomen, moet je waarschijnlijk Flavio escorteren zodat je auto spawnt.
  • Gig: Guinea Pigs - Probleem opgelost waarin de lift in het hotel op slot zat en voortgang blokkeerde.
  • Gig: Life's Work - Probleem opgelost waarin de auto niet spawnde of onjuist spawnde.
  • Gig: The Lord Giveth and Taketh Away - De SUV spawn nu naar behoren.
  • Reported Crime: Paranoia - Het is nu makkelijker om het gebouw te beklimmen en de stash te bereiken.
  • Cyberpsycho Sighting: Smoke on the Water - Probleem opgelost waarin "Search the van [Optional]" de enige overgebleven taak was en niet voltooid kon worden.

Cyberpunk update 1.5 graphics, audio, animatie en cinematisch ontwerp aanpassingen

  • Verbeterd uiterlijk van water en waterinteracties toegevoegd. Rimpels en spetter effecten worden tijdens bepaalde events getoond, zoals botsingen met objecten of met geweervuur.
  • Verbeterde regeneffecten op de ruiten van voertuigen. Regendruppels zijn niet langer bang om te vallen.
  • Neon rims voor motoren toegevoegd. Je kunt ze aan en uitzetten met de E knop (of de linkerstick indrukken op een gamepad).
  • Verbeterde visuals van de Optical Camo cyberware.
  • Probleem opgelost waarin bepaalde ondertiteling van Johnny's tekst op het scherm bleven staan.
  • Probleem opgelost waarin bepaalde AVs door gebouwen vlogen.

Cyberpunk update 1.5 omgeving en level aanpassingen

  • Weersysteem verbeterd zodat de status op een logischere manier veranderd als bepaalde voorwaarden zijn bereikt.
  • De hoeveelheid rondslingerende loot drastisch verminderd om de speler meer ademruimte te geven om van quests en de wereld te genieten.

Cyberpunk update 1.5 stabiliteit en prestatie aanpassing

  • HDD Mode heeft nu een auto-detection optie. Als deze aan staat herkent het automatisch op welke drive de game staat en, indien nodig, data loading boost en meer crowd activity ten koste van crowd variëteit, extra laadschermen en minder detail op straat als je snel rijdt.
  • AMD FidelityFX™ Super Resolution (FSR) 1.0 algoritme toegevoegd ter vervanging van Contrast Adaptive Sharpening (CAS). Op pc kan het toegevoegd worden in Settings > Graphics > Resolution Scaling. Deze optie is op consoles niet aan te passen.
  • Meerdere oplossingen en verbeteringen gerelateerd aan stabiliteit en optimalisatie toegevoegd.

Cyberpunk update 1.5 pc-specifieke aanpassingen

  • Benchmark mode toegevoegd. Deze vind je in Settings > Run Benchmark.
  • Een "Toggle walking" optie toegevoegd als je met keyboard speelt. Je activeert het door op G te drukken tijdens het exploreren. De knop kan in Settings aangepast worden.
  • Transparente ray-traced reflecties op glanzende coating van sommige items toegevoegd.
  • Variable Rate Shading (VRS) toegevoegd. Deze functie verbetert renderingprestaties en visuele kwaliteit door de shading rate voor verschillende regio's van een frame te variëren. Alleen beschikbaar met compatibele hardware.
  • Probleem opgelost waarin Resolution Scaling op AMD grafische kaarten geblokkeerd werd als Ray Tracing ingeschakeld was.

Cyberpunk update 1.5 console-specifieke aanpassingen

  • Braziliaans Portugeese ondersteuning voor digitale games in Portugal (PlayStation codes: CUSA-18278 and CUSA-18279) toegevoegd.
  • Save transfer voor PS4 naar PS5 geïmplementeerd. Instructies zijn in de officiële patch notes te vinden.
  • Probleem opgelost waarin V's mond en haar in het eerstepersoonsperspectief te zien was.

Cyberpunk update 1.5 Stadia-specifieke aanpassingen

  • Field of View schaling op één lijn met andere platforms gebracht.

Read this next