Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

"Balans van moeilijkheid in Dark Souls II het belangrijkst"

Tanimura vindt dat zijn grootste aandeel in de game.

Yui Tanimura, co-regisseur van Dark Souls II, vindt zijn belangrijkste bijdrage aan de game het balanceren van de moeilijkheid. Hij denkt dat dat zijn meest persoonlijke invloed op de serie gaat zijn nadat hij het regisseurschap overnam van Hidetaka Miyazaki (regisseur Demon's Souls en Dark Souls).

"In het spel zitten veel kleine momenten die ik dirigeer en bepaal gebaseerd op mijn persoonlijke smaak, maar het grootste aspect van het spel dat ik vorm wordt waarschijnlijk de balans van de moeilijkheid," antwoordt Tanimura op de vraag hoe hij zichzelf onderscheid ten opzichte van de vorige regisseur. "Ik verzorg de moeilijkheid, de truukjes en de frustratie in het spel. Ik besteed veel tijd aan locaties van vijanden, hun parameters opdat spelers de moeilijkheid, de uitdaging aankunnen maar ook voldoening krijgen van een overwinning."

"De balans van uitdaging is waarschijnlijk het belangrijkste facet van de game," vervolgt Tanimura, "en ik voel me persoonlijke verantwoordelijk voor dit onderdeel, zodat het spel de beste ervaring uit de serie tot op heden wordt."

De co-regisseur verduidelijkt ook wat From Software bedoelde wanneer ze zeiden Dark Souls II "toegankelijker" te maken dan haar voorgangers. "We gebruikten dat woord niet omdat we Dark Souls II makkelijker maken. Het spel blijft pittig en we vinden dat die uitdagingen tot de serie behoren. We willen met Dark Souls II omslachtige en tijdrovende aspecten stroomlijnen - we willen de kernervaring van Dark Souls II (het overwinnen van obstakels) gemakkelijker aanbieden."

De uitdagende role-playing game verschijnt maart 2014 voor pc, PlayStation 3 en xbox 360.

Bekijk op YouTube

Read this next