Zelda: Skyward Sword - Piratennest mini-kerker: Nayru's vlam detecteren uitgelegd

Zo voltooi je het Piratennest in Skyward Sword.

Het Piratennest is een mini-kerker in The Legend of Zelda: Skyward Sword, die je bereikt nadat je de Lanayru-zandzee hebt bevaren.

Door deze burcht te doorzoeken kun je Nayru's vlam detecteren zodat je de vijfde kerker kunt bereiken, de Zandvaarder.

Voordat je bij het Piratennest kunt komen, moet je eerst het Eeuwenoud reservoir bereiken, Koloktos verslaan en het Rijk der stilte van de Lanayru-woestijn overwinnen.

Op deze pagina:

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD trailer

Als je meer wilt weten, lees dan vooral onze Skyward Sword walkthrough.

Piratennest mini-kerker in Skyward Sword uitgelegd

Om in het Piratennest in Skyward Sword te komen, moet je door de rechterdeur op de laagste verdieping van dit gebied. Je weet dat je de goede kant op gaat als je twee gigantische gele Chuchus ziet.

Skyward_Sword_Walkthrough_326

Eenmaal in het nest, ga je als allereerste door de deur rechts bovenin.

Skyward_Sword_Walkthrough_325

Ga door de gang, dood de twee Lizalfos en de Electro Spume, tot je bij een andere deur aankomt.

In deze kamer vind je de Chronobol. Om het piratennest goed te kunnen doorkruisen moet je deze bij je dragen en de tijd op verschillende plekken manipuleren.

Skyward_Sword_Walkthrough_324
Je moet de Chronobol door het nest nemen.

Pak de bol op en ga door de gang. Let er op dat, zolang je de bol vast hebt, de weg vrij is. Je moet wel een aantal Techoblins en een Beamos onderweg verslaan.

Skyward_Sword_Walkthrough_323

Onderweg zie je een kist die door een elektrisch hek wordt geblokkeerd, dat verdwijnt wanneer de Chonobol buiten bereik is. Eenmaal verdwenen open je de kist en ontvang je honderd Rupees.

Skyward_Sword_Walkthrough_316

Je komt uiteindelijk bij een grot aan. Hier verandert de Chronobol het zand terug naar vaste grond. Er komen zelfs wat rotsformaties tevoorschijn. Je vindt hier waarschijnlijk ook een aantal Oerbloemen.

Om door deze kamer te komen, moet je de helling op aan de linkerkant van de grot. Dan spring je over de rotsformaties de kamer rond tot je aan de andere kant komt.

Skyward_Sword_Walkthrough_322
Skyward_Sword_Walkthrough_321
De Chronobol maakt een pad voor je.

Je komt nu in een gebied met tralies en, als je de Chronobol bij je draagt, een elektrisch hek.

Laat de Chronobol op een plek achter waar het elektrische hek inactief blijft. Ga dan door de tunnel aan de linkerkant waar je een hendel vindt. Wanneer je daaraan trekt gaan de tralies omhoog. Pak de Chronobol op en vervolg je reis.

Skyward_Sword_Walkthrough_320
Skyward_Sword_Walkthrough_319
Zorg ervoor dat het elektrische hek uit het bereik van de Chronobol is.

Je bevindt je nu in een grot waar de Chronobol opnieuw de grond weer laat verschijnen. Er komen ook een aantal Deku Babas tot leven!

Er is hier ook een kist met materiaal in de kamer maar als je daar met de bol probeert te komen, wordt je door een aantal rotsformaties geblokkeerd. Plaats de bol zo dat hij dichtbij de kist is maar niet dichtbij genoeg is om de formaties te laten verschijnen, en ren over het zand naar de kist.

Skyward_Sword_Walkthrough_318
Plaats de Chronobol hier om bij de kist te komen.

Wanneer je er klaar voor bent ga je de volgende tunnel in waar je twee Deku Babas, een Quadro Baba, een Technoblin en nog twee extra Deku Baba's moet verslaan.

Skyward_Sword_Walkthrough_317

Je komt uit in een grot met twee Electro Spumes, twee Technoblins en twee Deku Babas. Of deze monsters ook daadwerkelijk verschijnen hangt van de plaatsing van de Chronobol af. Je kunt het beste de Deku Babas en de Technoblins verslaan, maar je kunt de Electro Spumes veilig negeren.

Skyward_Sword_Walkthrough_315

Zodra je klaar bent plaats je de Chronobol dichtbij het gat aan de linkerkant van dit gebied. Dichtbij genoeg zodat je bij de solide grond kunt komen, maar ver genoeg om het elektrische hek niet te laten verschijnen.

Skyward_Sword_Walkthrough_314
Plaats de Chronobol hier.

Vervolgens moet je het krat op de knop zetten en dan terug naar de Chronobol gaan, zodat je door kunt naar de volgende kamer.

Hier ga je naar de linkerkamer. Ren er echter niet met de Chronobol in, want er wachten twee Beamos op je. In plaats daarvan plaats je de bol in de buurt van de ingang, zodat je maar één Beamos activeert.

Skyward_Sword_Walkthrough_313
Het is slim om de Beamos één voor één aan te pakken.

Zodra deze Beamos vernietigd is breng je de Chronobol verder de kamer in, zodat je de Beamos in het midden kunt aanpakken.

Laat de Chronobol rechtsbovenin de kamer achter, ga terug en stap de noorderlijke ruimte binnen.

Skyward_Sword_Walkthrough_312
Laat de Chronobol hier.

Dankzij hoe je de Chronobol hebt geplaatst kun je bij de hendel die, wanneer je eraan trekt, de Chronobol deze kamer in helpt. Je moet nu twee Armos activeren en verslaan, op dezelfde manier als dat je dat in Lanayru's mijnbouwcentrum hebt gedaan.

Er is ook een kist met een willekeurig materiaal.

Skyward_Sword_Walkthrough_311

Nadat je de Armos verslaat kom je terug aan het begin van het Piratennest waar je de Chronobol in zijn houder kunt plaatsen. Ga nu door de net geopende deur.

Skyward_Sword_Walkthrough_310

Nu ben je buiten het nest, waar Fi je de mogelijkheid geeft om Nayru's vlam te detecteren.

Nayru's vlam detecteren in Skyward Sword

Om de Zandvaarder in Skyward Sword te vinden, moet je eerst Nayru's vlam in de zandzee detecteren.

Hou er rekening mee dat de Zandvaarder op een willekeurige locatie verschijnt en constant beweegt, dus je kunt hem alleen via detectie vinden.

De makkelijkste methode is om in de boot te stappen en direct detectie aan te zetten. Je kunt de boot besturen terwijl je dit doet, dus dat maakt het makkelijker om de Zandvaarder te vinden.

Skyward_Sword_Walkthrough_309

Wanneer je in de buurt van de Zandvaarder bent, stop je de detectiemodus en beman je het kanon van het schip.

De Zandvaarder verschijnt alleen wanneer je het driemaal met het kanon raakt, en dat doe je het beste met verre schoten die met een boog hun doel treffen. Het schip blijft natuurlijk varen dus hou er rekening mee dat je er weer achteraan moet.

Skyward_Sword_Walkthrough_308
Skyward_Sword_Walkthrough_307
Met verre schoten heb je de beste kans om de Zandvaarder te raken.

Nadat je de Zandvaarder driemaal hebt geraakt, stopt het eindelijk en kun je de Zandvaarder enteren.

Skyward_Sword_Walkthrough_306

Voordat je dat doet is het geen gek idee om terug naar Skyloft te gaan om je schild te repareren, extra drankjes te kopen of je uitrusting te upgraden. Neem echter geen IJzeren schild mee, want de Zandvaarder heeft vijanden die elektriciteit gebruiken.

Als je klaar bent ga je terug naar de Lanayru-zandzee en enter je de Zandvaarder - de vijfde kerker in Skyward Sword.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Sander van Leth

Sander van Leth

Retrogamesnob  |  Lethsrock

Sander speelt zo'n beetje alles wat los en vast zit, als het maar beweegt. Is er heilig van overtuigd dat er niets mooier klinkt dan de muziek van de SNES.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread