Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Miyamoto praat over NSMB Wii

Vond het maken ervan "nostalgisch".

In een interview met het populaire Japans gamesmagazine Famitsu, dat vertaald werd door 1UP, heeft Shigeru Miyamoto gezegd dat hij het maken van New Super Mario Bros. Wii nostalgisch vond. Hij is niet meer zo hands-on met het creatieproces van een game geweest in een lange tijd. "Ik maak het soort finetune-aanpassingen zoals ik dat ook deed tijdens het maken van Super Mario World en Super Mario Bros. 3."

Miyamoto gaat ook dieper in op de reden waarom Nintendo gekozen heeft voor de simpele grafische stijl. Zelf vond ie de beslissing 'moedig' maar gelooft hij dat het plezier dat de nieuwe multiplayer met zich mee brengt het waard is. De multiplayer op zich vloeide dan weer uit Nintendo's eeuwige zoektocht om hun games toegankelijker te maken. De game makkelijker maken was geen optie en ook verschillende moeilijkheidsgraden was te on-Mario. Logische gevolg was de mogelijkheid voor geoefende spelers om zwakkere vooruit te helpen. "Zelfs al kunnen ze de game niet in hun eentje uitspelen, het is leuk voor hen dat ze toch alles dat in de game zit hebben kunnen meemaken."

Dat, en veel meer, kun je lezen in 1UP's vertaling van het interview. New Super Mario Bros. Wii ligt vanaf vandaag in de winkel.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

New Super Mario Bros. Wii

Nintendo Wii

Related topics
Over de auteur
Jasper Segers avatar

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carrière bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Reacties