Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Gearbox kon nieuwe Blade Runner maken

Project bleek uiteindelijk te duur.

Hier op de redactie lopen er aardig wat fans rond van Blade Runner, de sci-fi film noir prent van regisseur Ridley Scott. Veel mensen weten het niet, maar doorheen de jaren zijn er ook twee spellen op de markt verschenen die de film als inspiratie hebben gebruikt. De eerste game zag het licht al in 1985, terwijl het volgende Blade Runner spel nog in 1997 verscheen. Vandaag blijkt dat er ooit sprake was van een derde spel gebaseerd op de legendarische film, met niemand minder als ontwikkelaar Gearbox (Brothers in Arms, Borderlands enz.) aan het roer.

Randy Pitchford, de president bij Gearbox, wist omtrent dit alles het volgende te vertellen: "Een van mijn zakenpartners, Brain Martell, had Blade Runner op zijn lijstje staan tussen andere intellectuele eigendommen waar we wel brood in zagen," zegt Pitchford tijdens een interview. "We gingen achter de rechten aan en we hadden het spel daadwerkelijk kunnen maken, maar er ging wat mis. De manier waarop wij het spel wouden opbouwen zou ons 25 miljoen dollar gekost hebben, en dat hadden we nooit terug kunnen verdienen".

Spijtig genoeg laat Pitchford achteraf niet weten hoe hun spel rond Blade Runner eruit zou gezien hebben. Gearbox is vooral goed is in het ontwikkelen van first person shooters, en die stijl lijkt dan ook een voor de hand liggende gok. Wij zien een hedendaagse interpretatie eerder richting de stijl van Mass Effect aanleunen....en we willen die game NU!

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Blade Runner

PC

Related topics
Over de auteur
Philip Cremers avatar

Philip Cremers

Contributor

Reacties