Elden Ring krijgt ondersteuning voor ray tracing in een toekomstige patch

Resolutie en framerate op pc en console eveneens onthuld.

Uitgever Bandai Namco heeft op zijn website nieuwe details onthuld over de framerate en resolutie die je van Elden Ring mag verwachten op de pc en de verschillende consolegeneraties. De pagina onthult ook dat de game in een toekomstige patch ondersteuning voor ray tracing krijgt. Enkel de Xbox Series X krijgt die ondersteuning al van bij de release.

De pc-versie van Elden Ring ondersteunt resoluties tot 4K en een framerate tot 60 FPS. Welke systeemvereisten de game heeft, is nog niet geweten.

De next-gen consoleversies van de game hebben zowel een performance mode als een resolution mode. De eerste mikt op een framerate van 60 FPS, de tweede biedt betere grafische setting maar slechts een framerate van 30 FPS. Ook de Xbox Series S biedt 60 FPS in performance mode, maar moet het in de resolution mode stellen met een maximale resolutie van 2560x1440p.

De game is uiteraard ook speelbaar op consoles van de vorige generatie, maar daar moet je het sowieso met een maximale framerate van 30 FPS stellen. De PlayStation 4 mikt op een resolutie van 1920x1080p, voor de PlayStation 4 Pro ligt de resolutie iets hoger met maximaal 3200x1800p. De Xbox One moet het zelfs doen met 1600x900p, terwijl dat voor de Xbox One X 3840x2160p is.

Op de release van de game is het jammer genoeg nog even wachten. Die stond normaal gezien gepland voor 21 januari 2022, maar de Elden Ring releasedatum is recent uitgesteld.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Michiel De Coninck

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Hij heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread