Metroid Prime 3 had ooit een open wereld

Maar de Wii bleek niet krachtig genoeg.

Bryan Walker, senior producer van Metroid Prime 3, onthult in een interview met youtuber Kiwi Talkz dat het ooit de bedoeling was om die game een open wereld te geven. Uiteindelijk bleek de hardware van de Wii daarvoor echter ontoereikend.

Volgens Walker was het altijd de bedoeling om je in Metroid Prime 3 meer vrijheid te geven door je met je schip te laten rondreizen. Dat idee haalde uiteindelijk de game niet omdat de Wii niet krachtig genoeg bleek.

12

"We wisten wat de Xbox 360 en de PS3 konden, en de initiële specs voor de Wii waren gewoonweg niet competitief op het vlak van hardware en geheugen. We waren eerlijk gezegd zelfs wat bezorgd. Tot ze de Wii Remote lieten zien en heel het team een 'Aha!'-moment had", aldus Walker

Metroid Prime 3 kwam uiteindelijk in 2007 uit, 9 maanden na de release van de Wii. Walker geeft toe dat de game de verwachtingen niet helemaal kon inlossen, maar vraagt zich in het interview wel af hoe het zou geweest zijn met al die geschrapte features.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Michiel De Coninck

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Hij heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread