Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Far Cry 6 bevat third-person-camerastandpunt

Dani komt zo beter uit de verf.

Hoewel Far Cry 6 in de eerste plaats een first person shooter is, zijn er toch enkele stukken waar de camera zich tijdelijk naar een third-person-camerastandpunt aanpast. Dat onthult narrative director Navid Khavari in een e-mail aan de redactie van GameSpot.

Volgens de narrative director wisselt het camerastandpunt bij de cinematics en als je rondloopt in Guerilla Camp. Dat alles zorgt er voor dat je je meer verbonden voelt met Dani en de open wereld. Ook krijg je zo te zien welk effect de character customization heeft op je personage.

Dat komt omdat Ubisoft vroeg in het productieproces experimenteerde met het cameraperspectief in de derde persoon. Omdat het resultaat van dat experiment verrassend genoeg voor "meer verbondenheid met het hoofdpersonage en de speelwereld" zorgde, trok de ontwikkelaar het door naar andere aspecten van de game.

Een derde moment waar de camera wisselt naar de derde persoon is wanneer je de supremo backpack gebruikt. "De overgang naar de derde persoon is bedoeld zodat spelers alle backpack-effecten zien en de impact ervan kunnen voelen", aldus Navid Khavari.

Het wisselende camerastandpunt in Far Cry 6 is qua verbondenheid met het personage een hele verbetering ten opzichte van Far Cry 5. Daar kreeg je de mannelijke of vrouwelijke protagonist enkel te zien in de character creator en het clothes customization-menu. Voor de rest kreeg je "the Deputy" nooit te zien of zijn stem te horen.

In ander Far Cry 6-nieuws onthulde Ubisoft dat Far Cry 6 geen Arcade Mode heeft en dat Far Cry 6 politiek getint is. Meer Far Cry 6 info vind je op onze website.

Read this next