EA vraagt patent voor adaptive difficulty aan

Systeem is niet nieuw.

Electronic Arts vraagt een patent aan voor een systeem dat de moeilijkheidsgraad van een game automatisch aanpast op basis van hoe de goed een speler speelt. Het patent werd begin oktober 2020 aangevraagd en werd op 25 maart 2021 gepubliceerd.

Het adaptive difficulty-systeem zorgt ervoor dat spelers een bepaalde game langer willen spelen omdat die door het systeem 'leuker wordt gemaakt'. Dat doet de game door data te verzamelen tijdens de speelsessie en op basis daarvan de moeilijkheidsgraad automatisch aan te passen aan de vaardigheden van een speler zonder die dat doorheeft.

EALogo

Het is niet de eerste keer dat een game over zo'n systeem beschikt. Zo kregen God Hand uit 2006 en Left 4 Dead uit 2008 een gelijkaardig systeem. Ook Resident Evil 4 beschikte over een dynamische moeilijkheidsgraad.

Of Electronic Arts het systeem al in bepaalde games heeft geïmplementeerd of gaat implementeren, is op dit moment niet bekend. Mogelijk kunnen we het systeem verwachten in enkele grote games zoals Battlefield 6. Electronic Arts zal Battlefield 6 waarschijnlijk in mei aankondigen.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Glenn Nouws

Glenn Nouws

medewerker

Door een spierziekte rolt Glenn door het leven in een elektrische rolstoel en is hij een gedreven Powerchair hockey-speler. Sinds zijn eerste aanraking met de PlayStation 1 is hij ook verslaafd aan alles wat met gaming te maken heeft.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread