The Elder Scrolls 6 en Starfield worden ontwikkeld in nieuwe engine

Maar nog steeds geen releasedata.

Bethesda-topman Todd Howard heeft tijdens een online conferentie nieuwe details onthuld over The Elder Scrolls 6 en Starfield. Zo worden beide games ontwikkeld in een nieuwe engine die verder bouwt op de bestaande Creation Engine.

De afgelopen tien jaar bouwde Bethesda zijn games al allemaal in de Creation Engine. Die engine werd dus gebruikt voor onder andere The Elder Scrolls 5: Skyrim, Fallout 4 en Fallout 76. De nieuwe aanpassingen zijn volgens Howard echter een grote stap vooruit, met onder andere betere animaties, pathing en procedural generation.

De belangrijkste basiselementen voor Bethesda-games blijven volgens Howard echter wel behouden. Zo zullen mods vermoedelijk nog steeds worden ondersteund. In elk geval is de overstap naar de nieuwe engine volgens Howard 'groter dan de overgang van Morrowind naar Oblivion'.

Daarnaast had Howard ook minder goed nieuws. Zo hoeven we niet meteen een exacte releasedatum voor The Elder Scrolls 6 en Starfield te verwachten. Volgens de topman zullen die aankondigingen pas enkele maanden voor de uiteindelijke release gebeuren, zoals ook het geval was voor Fallout 4.

Het valt ook nog af te wachten op welke platformen je die nieuwe games kunt spelen. Nu Bethesda is overgenomen door Microsoft zullen toekomstige Bethesda-games niet noodzakelijk multiplatform zijn.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Gerelateerde games

Over de auteur

Michiel De Coninck

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Hij heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread