2K Games reageert op controverse rond NBA 2K21

Pakt probleem aan in toekomstige updates.

Enkele dagen geleden doken er in NBA 2K21 unskippable advertenties op en dat schoot bij enkele spelers in het verkeerde keelgat. Uitgever 2K Games reageert nu via Twitter op de controverse.

In het bijbehorende bericht beweert de uitgever dat het niet de bedoeling was om via de advertenties een mindere spelerservaring te bieden. Volgens 2K hebben de advertenties eigenlijk ook geen plaats in de game en wordt het probleem verholpen in toekomstige updates.

De controverse ontstond toen spelers in het laadscherm voor wedstrijden een advertentie voor de Oculus Quest 2 te zien kregen. De advertentie kun je ook niet wegklikken om je opstelling te wijzigen.

2K Games was in het verleden ook al niet vies is van microtransacties. Zo ontving het Europese ratingbureau PEGI in 2019 klachten over een NBA 2K20-filmpje dat casino-elementen bevat. Daarnaast volgt NBA 2K21 de strategie van Ubisoft rond next-gen games niet en is de next-gen-versie van de game tien euro duurder.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Gerelateerde games

Over de auteur

Glenn Nouws

Glenn Nouws

medewerker

Door een spierziekte rolt Glenn door het leven in een elektrische rolstoel en is hij een gedreven Powerchair hockey-speler. Sinds zijn eerste aanraking met de PlayStation 1 is hij ook verslaafd aan alles wat met gaming te maken heeft.

Gerelateerde content

Eerste FIFA 21 next-gen beelden getoond

Zweet en snot met nog meer detail.

Horizon Forbidden West komt in de tweede helft van 2021 uit

Gran Turismo 7, Ratchet & Clank: Rift Apart en Returnal staan gepland voor begin volgend jaar.

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread