Square Enix: 'Final Fantasy 16 graphics staan nog niet op punt'

Gameplay had hoogste prioriteit.

Na de aankondiging van Final Fantasy 16 hadden fans kritiek op de teleurstellende graphics. Volgens Square Enix komt dat omdat het bedrijf zich tot nu toe heeft gefocust op de gameplay. De graphics worden dus nog flink onder handen genomen.

Final Fantasy 16-producent Naoki Yoshida onthulde tijdens de Tokyo Games Show 2020 dat Square Enix bewust voor een trailer met in-engine beelden heeft gekozen. Daardoor moest er worden ingeleverd op het vlak van graphics. Het bedrijf wou immers tonen dat de ontwikkeling al ver gevorderd is.

Daarom stelde de studio ook een trailer samen die uitsluitend gameplay van de volledige game bevat. Als de graphics meer op punt staan, zullen die getoond worden aan de hand van een opgepoetste trailer.

Wanneer Final Fantasy 16 precies uitkomt, is momenteel een raadsel. Het is intussen wel duidelijk dat de game enkel op de PlayStation 5 uitkomt, en niet op de pc.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Glenn Nouws

Glenn Nouws

medewerker

Door een spierziekte rolt Glenn door het leven in een elektrische rolstoel en is hij een gedreven Powerchair hockey-speler. Sinds zijn eerste aanraking met de PlayStation 1 is hij ook verslaafd aan alles wat met gaming te maken heeft.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread