Final Fantasy 7 Remake timer keuzes uitgelegd - Hoe je Scorpion Sentinel verslaat en op tijd uit de reactor ontsnapt

Twintig of dertig minuten.

Wanneer je in Chapter 1 van de Final Fantasy 7 Remake de timer voor de bom moet zetten, heb je twee opties: twintig of dertig minuten.

De timer loopt gelukkig niet tijdens het baasgevecht met Scorpion Sentinel, maar telt wel af wanneer je daarna uit de reactor moet ontsnappen.

De tijd die je kiest is dus ook de tijd die je hebt om te vluchten.

Op deze pagina:

Final Fantasy 7 timer keuzes: 20 of 30 minuten?

Wanneer je bij de kern van de reactor aankomt, stelt Barret je loyaliteit naar Avalanche op de proef door je te vragen de bom te plaatsen. Je moet daarbij de timer op twintig of dertig minuten zetten.

FF7_Timer_23

Je keuze heeft verder geen invloed op het succes van de missie of het verloop van het verhaal. Het enige verschil is alleen in de reactie van Barret te vinden zodra je de timer gezet hebt.

De timer gaat daarnaast pas lopen nadat je Scorpion Sentinel verslagen hebt. Je hebt dus alle tijd voor dat baasgevecht.

Wanneer je voor twintig minuten kiest, zegt Barret:

FF7_Timer_28

Kies je voor dertig minuten, dan krijg je de volgende reactie:

FF7_Timer_22

Nu je de timer gezet hebt, moet je zo snel mogelijk de reactor verlaten.

Hoe je Scorpion Sentinel in Final Fantasy 7 Remake verslaat

Voordat je in Final Fantasy 7 Remake uit de reactor ontsnapt, moet je Scorpion Sentinel verslaan. Het gevecht bestaat uit een drietal fases.

In het eerste gedeelte van het gevecht blijf je het beste uit de buurt van zijn staart. Die brengt je niet alleen veel damage toe, maar kan ook Cloud of Barret vastgrijpen.

Als je vastgegrepen wordt, wissel je het beste naar het andere personage en val je daarmee Scorpion Sentinel aan. Hopelijk laat Scorpion Sentinel je teamgenoot los, voordat hij te veel schade toebrengt.

Eerste fase

Speel in de eerste fase van het gevecht met Barret. Val Scorpion Sentinel herhaaldelijk aan totdat één charge van zijn ATB gauge gevuld is. Eenmaal vol open je Barrets command menu, selecteer je 'Spells' en kies je daarna 'Thunder' (dat kost je 5 MP).

FF7_Timer_13
Gebruik Barrets Thunder spell op Scorpion Sentinel.

Door die spell wordt je vijand 'Pressured' waardoor je flink wat damage kan doen. Het is dan ook makkelijker om Scorpion Sentinel te hitten, omdat hij dan maar beperkt kan bewegen.

FF7_Timer_12

Wanneer de baas van 'Pressured' hersteld is, springt hij tegen een van de hoge muren van de reactor. Mocht je nog niet met Barret spelen, dan is het vanwege zijn aanvallen voor op de lange afstand handig om alsnog van personage te wisselen.

FF7_Timer_11
Ontwijk de raketten die Sentinel op je schiet.

Sta klaar om eventueel te rennen, want Scorpion Sentinel bestookt je van zijn nieuwe positie met de nodige raketten.

Wanneer hij waar op de grond terugkomt, bestook je hem weer met Thunder.

Herhaal dat net zolang totdat je bij een cutscene komt en doorgaat naar de tweede fase van het gevecht.

Tweede fase

In het volgende gedeelte van het gevecht verplaatst Scorpion Sentinel zich naar de andere kant van het platform. Daar activeert hij een 'barrier' rondom zichzelf. Zolang die actief is, incasseert de vijand maar beperkte damage. Je moet het beschermende schild dus zo snel mogelijk kapot maken.

Het is makkelijker om dat met Cloud te doen, maar je kunt ook prima met Barret uit de voeten.

Om de 'barrier' kapot te maken, moet je de Field Generator aanvallen. Die vind je aan het begin van de staart van Scorpion Sentinel. Met Cloud kun je makkelijk dichtbij die plek komen en het met je Buster Sword aanvallen.

FF7_Timer_10
Raak de zwakke plek onder de staart van Scorpion Sentinel.

Wanneer de 'barrier' van Scorpion Sentinel kapot is, wordt hij weer 'pressured'. Val hem dan continu aan, net zolang totdat zijn 'barrier' weer heractiveert.

Net zoals in de eerste fase is het handig om zoveel mogelijk te bewegen, zodat je zijn verschillende soorten aanvallen kunt ontwijken. Wissel tussendoor naar Barret wanneer de vijand weer op een muur klimt.

Nadat Scorpion Sentinel op de helft van zijn health geraakt (ongeveer na twee keer zijn 'barrier' slopen), verschijnt er een nieuwe cutscene. Die leidt je naar de derde en laatste fase van het gevecht.

FF7_Timer_7
Scorpion Sentinel gloeit als hij Barrier gebruikt.

Derde fase

Tijdens het laatste gedeelte van het gevecht gaat Scorpion Sentinel terug naar de plek waar het in eerste instantie allemaal begon. Ga zo snel mogelijk terug naar dat gedeelte van het platform, zodat je de machine definitief naar de schroothoop kunt helpen.

Scorpion Sentinel laadt zich nu (en straks nog een aantal keer) op als voorbereiding op een krachtige straalaanval die behoorlijk veel damage doet. Wanneer hij dat doet, zoek dan dekking achter de schroothopen.

FF7_Timer_6
Sta achter de schroothopen om de straalaanval te ontwijken.

Buiten dat om kun je de vijand vrij aanvallen. Gebruik daarbij zoveel mogelijk van Barrets Thunder spells.

Wanneer Scorpion Sentinel de laatste kwart van zijn gezondheid bereikt, activeert het auto-repair. Die is echter makkelijk te stoppen. Het enige wat je moet doen is zijn linker- of rechterpoot aanvallen totdat het kreupel is. Dat stopt tijdelijk de auto-repair.

FF7_Timer_4
FF7_Timer_1
Focus op de poten van Scorpion Sentinel om auto-repair tijdelijk te stoppen.

Wanneer beide poten van de machine kreupel zijn, dan stopt auto-repair.

Meer Final Fantasy 7 Remake tips
Ben je op zoek naar meer informatie over Final Fantasy 7 Remake? Lees dan onze guides over de Summon locaties en de beste Materia. Of ben je op zoek naar de katten voor de Lost Friends quest? Of de verschillende jurken voor Tifa, Aerith en Cloud? Ook leggen we je uit hoe de timer bij Scorpion Sentinel werkt. Succes met halen van de Platinum Trophy!

Hoe je voor het einde van de timer uit de reactor ontsnapt in Final Fantasy 7 Remake

Eenmaal verslagen, ben je er echter nog niet. Je moet namelijk ook nog op tijd uit de Mako Reactor 1 ontsnappen.

Bovenin je scherm verschijnt een timer die, afhankelijk van je keuze, aftelt van twintig of dertig minuten.

Maak je echter geen zorgen om de timer. Je hebt in beide gevallen meer dan genoeg tijd om te kunnen ontsnappen.

Beklim als eerste de ladder waarmee je het gedeelte met het baasgevecht bereikt hebt.

FF7_Timer_27

Eenmaal boven volg je het platform totdat je een paar Monodrives tegenkomt. Die kun je zonder al teveel moeite verslaan. Ga daarna verder via de volgende ladder.

FF7_Timer_26
FF7_Timer_25
Volg de platformen om uit de reactor te ontsnappen.

Eenmaal boven krijg je een cutscene te zien. Je kruipt daarna weer in de huid van Cloud, die zich aan een soort van reling vasthoudt. Beweeg naar links om daar Jessie te helpen.

FF7_Timer_24
Volg de pijp naar links

Nu je Jessie geholpen hebt, volg je haar via de ladder naar beneden en de metalen platforms. Daarna beklim je de volgende ladder en vervolgens weer een ladder.

FF7_Timer_21

Wanneer je het einde van de ladder bereikt, spring je over een klein gat om uiteindelijk de ingang (of uitgang in dit geval) van de reactor te bereiken. Daar kom je ook Barret weer tegen.

Voordat je vertrekt, moet je eerst twee Security Officers en Monodrives verslaan. De deur opent nadat je dat gedaan hebt.

FF7_Timer_19

Volg de gang totdat je bij een Sweeper uitkomt. Spam hem met Thunder en eenmaal staggered hak je genadeloos op hem in.

FF7_Timer_18
SMASH!

Neem de trappen naar boven. De laserbeveiliging is uitgeschakeld, maar je wordt door vier Monodrives opgewacht.

FF7_Timer_17
De lasers mogen dan uit zijn, maar de Monodrives zijn dat niet.

Nadat je die kapot gemaakt hebt, ga je via de volgende trappen naar boven. Daar stuit je op een Shock Trooper.

FF7_Timer_16

Die vijand ontwijkt eenvoudig je aanvallen. Het is daarom beter om hem met je Abilities aan te vallen.

Wanneer de Shock Trooper uit de weg geruimd is, ga je naar de volgende trappen. Dan komen er niet één maar twee Shock Troopers, die ook nog eens backup krijgen van twee Sentry Rays.

Schakel naar Barret over en val eerst de twee Sentry Rays aan. Richt je daarna op de Shock Troopers.

Nadat je ze allemaal verslagen hebt, ren je naar de laatste trappen en is je ontsnapping voltooid.

FF7_Timer_14
Druk op de liftknop om Chapter 1 te eindigen.

Gefeliciteerd! Je hebt Chapter 1 van Final Fantasy 7 Remake voltooid en bent nu klaar voor Chapter 2.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Redactie

Redactie

medewerker

Dit artikel is tot stand gebracht door verschillende Eurogamer Benelux-redacteurs. Teamwork!

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread