De Pimp My Run-update voor Dead Cells is nu ook uit voor de PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One, zo maakt ontwikkelaar Motion Twin bekend. De update lanceerde al eerder voor de pc en balanceert de volledige game opnieuw. Ook is er een nieuwe modus toegevoegd, Custom Game.

Het grootste verschil met de originele release van Dead Cells is dat ieder level nu een standaard moeilijkheidsgraad heeft. Vijanden worden niet meer telkens sterker naarmate je extra gear vindt. De game kan daardoor iets makkelijker zijn, wanneer je althans goeie drops krijgt.

Verder stuit je vaker op Legendary-wapens, omdat je die nu niet meer enkel van eindbazen krijgt maar gewoon in de levels kunt tegenkomen. Cooldowns voor mutations zijn aangepast zodat je er meer profijt van hebt en timed doors zijn verplaatst naar de gebieden tussen levels in, zodat je ze niet meer hoeft te zoeken.

Dead Cells is een roguelike en dat betekent dat je bij iedere speelsessie willekeurige wapens en vaardigheden vindt. In de nieuwe Custom Game-modus bepaal je echter zelf welke items er in de levels droppen en met welke wapens je start. Om hiermee aan de slag te gaan, moet je de game wel minstens een keertje uitspelen.

De update verbetert ook de framerate van de Switch-versie. Die zou nu de 60 frames per seconde moeten aantikken. Op de Nintendo Switch was er nogal eens sprake van framedrops zodra het druk werd op het scherm, zoals Bert ook opviel in zijn Dead Cells review.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Randolf Bouwma

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!