Assassin's Creed Odyssey werkt niet langer met desynchronisatie, maar heeft voor het eerst een wanted-systeem vergelijkbaar met Grand Theft Auto. Die info is bekendgeraakt na een E3 2018 demo.

In vroegere Assassin's Creed-games kreeg je een waarschuwing dat de historische simulatie van de Animus zou 'desynchroniseren' als je teveel kwaadaardige handelingen stelt, zoals het aanvallen van burgers. De verklaring was dat je historische voorouder zo'n handelingen nu eenmaal niet stelde.

De desynchronisatie is nu, voor de eerste keer in de geschiedenis van de reeks, vervangen door een wanted-systeem.

Wanneer je burgers aanvalt of Spartaanse kampen aanvalt, vult er een meter. Die bepaalt sancties die volgen, zoals huurlingen of stadspatrouilles die op je af worden gestuurd.

De Assassin's Creed Odyssey release valt eind dit jaar. De eerste Assassin's Creed Odyssey gameplay kun je dan weer hier vinden.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Carl Vander Maelen

Carl Vander Maelen

Muggenzifter

Gepassioneerde gitarist die games zoveel als mogelijk in zijn doctoraat in het Recht probeert te betrekken.

Meer artikels van Carl Vander Maelen

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content