Bend Studios: 'Days Gone focust op lineariteit'

Open en toch lineair.

Days Gone focust zich op lineariteit. Volgens ontwikkelaar Bend Studios is de game het best te vergelijken met de Uncharted-serie, maar dan in een open wereld.

Het hoofdverhaal bestaat uit drie delen die constant in elkaar overlopen. Zo kom je ondere andere door flashbacks te spelen meer te weten over wat het personage Deacon St. John heeft meegemaakt en waar hij voor staat.

De relatie met Boozer speelt ook een grote rol. Door keuzes te maken beďnvloed je hoe hij over je denkt wat tot verschillende eindes in de game leidt. Tot slot kom je in aanraking met de restanten van NERO, een organisatie die de zombie-infectie een halt probeerde toe te roepen.

Het vrij kunnen wisselen moet ervoor zorgen dat de game zichzelf niet blijft herhalen. Daarnaast leunt Days Gone zwaar op cutscenes om een meer geregisseerd verhaal te vertellen dan je van open wereld games gewend bent.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Johnny van Spronsen

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread