Pokémon Go Research quests zijn een enorme toevoeging aan de game in 2018. De update voegt nieuwe activiteiten toe aan de game die de spelers kunnen uitvoeren.

Meerdere uitdagingen per dag kunnen uitgevoerd worden als deel van zogenaamde Field Research quests. Hiermee verdien je speciale, unieke beloningen die deel uitmaken van Research Breakthroughs, terwijl Special Research quests je een kans geven om nooit eerder geziene Pokémon te vangen. De mythische Pokémon Mew inclusief!

Is dit niet de informatie die je zoekt?

Keer dan terug naar Pokémon Go tips en tricks - de grote gids

Wat zijn Pokémon Go Field Research quests en Research Breakthroughs?

Field Research quests zijn dagelijkse missies die je één per één moet uitvoeren door te draaien aan het icoontje van een Pokéstop. Hierbij moet je bepaalde Pokémon vinden, aan battles deelnemen en meer.

De quest die je ontvangt van de PokéStop is volledig willekeurig en elk type quest geeft je één van vele mogelijke beloningen. Dit kunnen items zijn die je eerder enkel uit Raids kon krijgen zoals TM's en Rare Candy, maar ook normale items zoals Poké Balls.

44

Voorbeeld van quest types zijn:

  • Vang één of twee specifieke Pokémon (zoals 3x Pidgey of Murkrow)
  • Vang specfieke types (bijv. vang 10x Normal type Pokemon)
  • Vang Pokémon types die door het weer geboost worden
  • Hatch a certain number of Eggs
  • Vecht een bepaald aantal keer in een gym
  • Doe een bepaald aantal keer mee met een raid
  • Evolueer een bepaalde hoeveelheid Pokémon
  • Maak een bepaald aantal specifieke worpen (zoals Nice, Great of Excellent)
  • Spin een bepaald aantal PokéStop-icoontjes

Sommige van deze beloningen geven je zelfs de kans om een Pokémon te vangen, en tot hiertoe lijkt het erop dat dit vooral de minder voorkomende Pokémon zijn, zoals Houndours, Exeggcutes en zelfs sommige geëvolueerde types. Echt exclusieve of zeldzame Pokémon zitten er echter niet tussen.

Als je een quest opraapt, kan je deze altijd verwijderen en een nieuwe krijgen door aan het icoontje van een andere PokStop te draaien. Je kan er ook zoveel vervolledigen als dat je wil op een dag. Zodra je ruimte heb in je inventory kan je dus opnieuw naar een PokéStop gaan en een nieuwe starten.

11
22

Eén Field Research quest per dag vervolledigen zal je een stempel geven. Verzamel zeven stempels, wat zeven dagen duurt, om een Research Breakthrough te krijgen.

Deze hebben nog grotere beloningen, zoals Stardust en Mystery Items, maar ook een mogelijke legendary Pokémon!

Op dit moment heeft nog niemand een Research Breakthrough gehad, dus we zullen met meer nieuws komen zodra dit gebeurd is.

Wat zijn Special Research quests?

33

Special Research quests zijn quests met een verhaal en unieke beloningen.

De eerste is A Mythical Discovery, die de mysterieuze Pokémon Mew als eindbeloning geeft.

In tegenstelling tot Field Research quests, moet de speler hier vaste taken uitvoeren. Onze A Mythical Discovery pagina legt alle acht stappen uit die je moet nemen om Mew te krijgen. Deze stappen bevatten onder andere specifieke Pokémon vangen, meedoen in Raids en Gyms en een bepaald trainer level bereiken.

Met veel meer mythische Pokémon in de game, zoals Celebi van Gen 2 en Gen 3's Jirachi en Deoxys, mogen we er van uit gaan dat er meer Pokémon in de toekomst hun eigen Special Research quests zullen krijgen. Wanneer dat zal zijn, daar hebben we echter nog het raden naar.

Wat je nog meer moet weten over Research quests in Pokémon Go

De quests worden goed uitgelegd in de game, maar er zijn enkele nuances die je zullen helpen om het onderste uit de kan te halen in elke stap die je moet zetten.

  • Een Special Research objective behalen geeft je geen stempel voor de Research Breakthrough. Je krijgt enkel stempels van Field Research quests.
  • Je kan zoveel Field Research quests annuleren en vervolledigen per dag als je zelf wil.
IMG_3111
Ja, je kan meerdere types quests combineren..

Wist je al dat je er nu ook Pokémon Go Trading bestaat, waarmee je Pokémon met vrienden kunt ruilen? Of heb je nog meer Pokémon Go tips en tricks nodig? Zoals de nieuwe Pokémon Go Research Quests om de Pokémon Go Mew te vangen. Weet je alles al over Pokémon Go Raids en Pokémon Go Gyms? Denk er ook steeds aan dat je Pokémon Go Eggs kunt uitbroeden, of een Pokémon Go Map kunt gebruiken om de Pokémon Go Legendary Pokémon en Pokémon Go Gen 3 Pokémon van alle verschillende Pokémon Go Types te vangen.

  • Het is mogelijk om meerdere van dezelfde Field Quest tegelijkertijd te hebben, en ze allemaal tegelijkertijd te vervolledigen.
  • Bepaalde Special Research quests zullen automatisch aangeduid worden als 'behaald', aangezien je ze maar één keer kunt doen. Voorbeelden hiervan zijn het behalen van een zeker trainer level, of medal level.
  • Quests waarbij je icoontjes moet draaien op de kaart maken geen verschil tussen Gyms en PokéStops. Draaien is draaien!
  • Je moet geen quest 'bekijken' in het quest scherm om deze te vervolledigen. Als je geen tijd hebt om te lezen wat je precies moet doen (wanneer je op de bus bent bijv. en je wil onderweg veel PokéStops activeren en Pokémon vangen), dan kan het best wachten. Met een beetje geluk heb je zelfs al vanzelf goed op weg om de quests te vervolledigen door gewoon het spel te spelen zoals normaal.
  • Pokémon Go Plus kan gebruikt worden om quests te krijgen van PokéStops en doelen te vervolledigen.
  • De mysterieuze Pokémon die je kan vangen na het vervolledigen van zekere Field Research quests hebben dezelfde hoge IV-waarden als Pokémon die uit Eggs en Gyms komen.
  • Je moet de mysterieuze Pokémon vangen om je quest te vervolledigen. Als het een rommel-Pokémon is, kan je niet zomaar weglopen.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Jasper Segers

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carričre bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Meer artikels van Jasper Segers