Fortnite Battle Royale is in februari PlayerUnknown's Battlegrounds op een aantal vlakken voorbijgestreefd. Zo heeft Epic's game in die maand meer inkomsten binnengehaald en voor het eerst meer Twitch-kijkers getrokken.

Het onderzoeksbureau SuperData vergelijkt in een publicatie de bovenstaande statistieken van beide games. De totale omzet in februari voor Fortnite bedraagt omgerekend 102 miljoen euro, terwijl PUBG een bedrag van ruim 83 miljoen euro heeft binnengehaald.

Daarnaast vermeldt het bedrijf dat Fortnite in de laatste week van februari 14 miljoen unieke kijkers op Twitch had, terwijl PUBG op 8,7 miljoen viewers bleef steken. Dat is voor Fortnite bijna een verdubbeling ten opzichte van een maand daarvoor.

Volgens SuperData is Fortnite's succes aan toegankelijkheid te danken. De game is free-to-play, ook op de PlayStation 4 speelbaar en trekt meer jonge spelers. PUBG kampt met valsspelers, waardoor ontwikkelaar Bluehole minder tijd overhoudt voor het creëren van nieuwe content.

Toch is het nog niet te vroeg PUBG daarmee definitief af te schrijven. Zo heeft de ontwikkelaar recentelijk een PUBG roadmap voor 2018 bekendgemaakt waarin het onder meer nieuwe maps aankondigt. Daarnaast is het met ongeveer 3 miljoen actieve spelers nog steeds de meest populaire Steam-game

ADVERTENTIE

Over de auteur

Yvo Kieviet

Yvo Kieviet

Taalfirtuoos

Overdag kantoorslaaf, 's nachts superheld. En tussendoor ook nog eens fervent gamer. Heeft overigens een bloedhekel aan bakfietsen.

Meer artikels van Yvo Kieviet

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content

Advertentie