Fortnite Battle Royale is in minder dan twee maanden tijd ontwikkeld

Met de hulp van het Unreal Tournament-team.

Epic Games heeft tijdens de Game Developers Conference onthuld dat Fortnite Battle Royale in minder dan twee maanden tijd is ontwikkeld. Bovendien was het oorspronkelijk niet de bedoeling om de modus free-to-play te maken.

Volgens Epic Games-medewerker Ed Zobrist is het Fortnite-team begonnen aan de Battle Royale-modus na de release van de basisgame op 21 juli 2017. Om het ontwikkelingsproces te versnellen, kreeg de ontwikkelaar bovendien steun van het team binnen Epic Games dat verantwoordelijk is voor Unreal Tournament.

Ook was Epic Games oorspronkelijk van plan om van Battle Royale een normale modus binnen Fortnite te maken, waarvoor je dus de volledige game moest aanschaffen. Pas twee weken voor de release is beslist om de Battle Royale-modus free-to-play te maken.

Fortnite Battle Royale lanceerde uiteindelijk op 26 september 2017. Recent is ook aangekondigd dat Fortnite Battle Royale naar Android en iOS komt.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Michiel De Coninck

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Hij heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread