Sea of Thieves krijgt drie maanden na release microtransacties. Dat laat Rare-topman Joe Neate weten tijdens een interview met gamesite IGN.

De ontwikkelaar benadrukt tegelijkertijd dat de microtransacties enkel een 'emotionele waarde' hebben. Zo kun je een aap of kat op je schip laten rondlopen of een drankje kopen dat je personage tijdelijk sterk veroudert.

"Onze focus voor de release ligt op het brengen van een geweldige ervaring. Pas bij de eerste grote update kijken we hoe de speler extra geld kan uitgeven. Deze dingen sluiten natuurlijk aan bij de sociale aard van de game."

"Geen enkel item oefent invloed uit op je level of hoe sterk je bent. Je weet ook altijd wat je krijgt - dus dat betekent geen loot crates. Ons doel is om zo veel mogelijk spelers te doen terugkeren naar Sea of Thieves en zorgen dat ze plezier hebben", aldus Neate.

Sea of Thieves lanceert op 20 maart voor de pc en de Xbox One. Een overzicht met Sea of Thieves info vind je hier. Vandaag zijn ook de systeemeisen van de pc-versie van Sea of Thieves onthuld.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Maarten Denoo

Maarten Denoo

Redacteur

Keerde het multiplayergeraas de rug toe en verdiept zich nu vooral in actie-RPG’s en co-op games. Stort een bescheiden bijdrage en steun deze arme ziel in zijn strijd tegen een immer toenemende backlog.

Meer artikels van Maarten Denoo

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content