Een gameplay trailer voor Assassin's Creed Origins toont het vernieuwde vechtsysteem voor de serie. Ubisost belooft uitdagende gevechten en meer gevarieerde vijanden voor de game.

Assassin's Creed Origins schakelt over op een systeem van lichte en zware aanvallen. De game gebruikt tevens een hitbox-gebaseerd systeem: bij een aanval moet je inschatten of je wel dicht genoeg bij de vijand staat om deze te kunnen raken.

Er komt ook een grotere focus op het ontwijken van aanvallen. Zo houdt Bayek inkomende aanvallen tegen met zijn schild, maar spelen ook dodge en parry een belangrijke rol.

Daarnaast krijgt de game een meer gevarieerd aanbod aan vijanden. Zo proberen sommige vijanden zich te verbergen met behulp van rookbommen. Ook komen er verschillende boss fights die zich in de arena's bevinden.

Assassin's Creed Origins lanceert op 27 oktober voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Eerder maakte Ubisoft bekend dat er geen Assassin's Creed Origins Switch-versie komt.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Michiel De Coninck

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Meer artikels van Michiel De Coninck

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content