Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Vicarious Visions: 'Crash Bandicoot N.Sane Trilogy moeilijker dan originele trilogie'

Het ligt niet aan je verbeelding.

Ontwikkelaar Vicarious Visions geeft toe dat de Crash Bandicoot N.Sane Trilogy moeilijker is dan de originele trilogie. In een blogpost legt de studio uit dat de games zowel makkelijker als moeilijker zijn en dat dit een bewuste keuze is.

Om het meer uniform aan te laten voelen, wilde Vicarious Visions de besturing van Crash Bandicoot 3: Warped voor alle drie de games gebruiken. Tijdens het testen werd het echter al snel duidelijk dat dit niet ging werken.

"Er zijn subtiele verschillen in de besturing tussen alle drie de games. Daarom hebben we met name het springen voor iedere game aangepast zodat het meer op de originele games lijkt. De grootste wijziging is dat je nu sneller valt als je de x-knop loslaat," aldus de studio.

Cover image for YouTube videoCrash Bandicoot N. Sane Trilogy - PS4 Gameplay Launch Trailer | E3 2017

Het springen is daardoor met name in de eerste game moeilijker geworden. Toch is Vicarious Visions overtuigd dat de toevoeging van checkpoints en een aanpasbare moeilijkheidsgraad de games ook makkelijker maken.

"Als je nieuw bent, kun je het beste met de laatste twee games beginnen en daarna pas de eerste game proberen. Ervaren spelers kunnen direct aan de slag, maar moeten rekening houden dat bepaalde sprongen meer precisie vereisen," aldus de studio.

In ander nieuws: momenteel gaat het gerucht dat de Crash Bandicoot N. Sane Trilogy naar de Xbox One komt.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article
Related topics
Over de auteur
Johnny van Spronsen avatar

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Reacties