Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

God of War put inspiratie uit Zelda voor exploratie

Zie je die barst in de muur? Daar kun je heen.

God of War-regisseur Cory Barlog laat weten dat de game voor exploratie inspiratie uit de The Legend of Zelda-reeks put.

"We hebben vooral naar klassieke adventure games gekeken als het om het verkennen van de wereld gaat. Als je in The Legend of zelda een barst in de muur ziet, weet je dat de muur kunt opblazen en een nieuw gebied kunt betreden", aldus Barlog.

God of War biedt een soortgelijk systeem aan om exploratie aan te moedigen. Er zijn voor de oplettende spelers verstopte gebieden en geheimen te vinden.

Cover image for YouTube videoGod of War - Be A Warrior: PS4 Gameplay Trailer | E3 2017

Volgens Barlog is verkennen niet verplicht, maar hij verzekert dat het wel de moeite waard is. De wereld wordt verder uitgediept en je 'krijgt dingen te zien die je niet wilt missen.'

Tijdens de E3 2017 persconferentie van Sony heeft het bedrijf nieuwe God of War gameplaybeelden getoond.

Wil je meer weten? Hier lees je over de God of War release date, gameplay, trailers en alles wat we weten.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

God of War

PS4, PS2, PC

Related topics
Over de auteur
Johnny van Spronsen avatar

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Reacties