Blizzard heeft in zijn laatste patch aangepast hoe gelijkspel wordt bepaald in Overwatch.

Een overwinning op Assault en Hybrid maps wordt nu bepaald middels de voortgang van de overname van een capture point, en eindigt niet meer in gelijkspel als geen van beide teams een point heeft overgenomen.

Dit hield tot voor kort in dat een team kon winnen met één procent voortgang, en volgens Blizzard zorgde dat voor verwarring. "Stond de verdediging niet op het point, of deed Lucio gewoon een geweldige boop?" aldus een post van designer Scott Mercer.

Dit systeem is nu verfijnd, waardoor je nu minimaal 33 procent voortgang moet behalen om gelijkspel te voorkomen en te winnen. Mercer geeft aan dat dankzij dit systeem nu maar zes procent van alle matches eindigen zonder een winnaar.

Onlangs is het Overwatch Uprising PvE-event van start gegaan. Dat loopt tot 1 mei.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Sander van Leth

Sander van Leth

Retrogamesnob

Sander speelt zo'n beetje alles wat los en vast zit, als het maar beweegt. De trotse aanvoerder van #teamkansloos is geregeld op YouTube te zien. Is er heilig van overtuigd dat er niets mooier klinkt dan de muziek van de SNES.

Meer artikels van Sander van Leth

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content