Coversysteem Final Fantasy 7 Remake bevat stealth

Voor Barret heeft dat systeem extra functies

Het coversysteem in Final Fantasy 7 Remake bevat stealth gameplay. Dat zegt regisseur Tetsuya Nomura tegen Famitsu.

"In het verhaal komen enkele sluipsecties voor", zegt Nomura. "In de originele game had je Random Encounters en speelden zulke [sluipdelen] zich voornamelijk in de verbeelding af. Omdat je nu het pad ziet dat je volgt, wilde ik het realistischer maken."

In de remake gebruik je het coversysteem om buiten zicht van vijanden te blijven. De regisseur zegt dat je ook met tegenstanders kunt vechten als je dat liever doet.

Het coversysteem in de Final Fantasy 7 Remake heeft ook nog andere toepassingen. "Voor ammunitiegebruikers [zoals Barret Wallace] heeft het coversysteem een extra functie, maar daar kan ik nog geen details over loslaten", zegt Nomura.

De regisseur meldt ook dat de game 'breekbare elementen' bevat. Je kunt niet alleen de omgeving kapot maken, maar ook onderdelen van vijanden vernietigen. Denk daarbij aan de benen van Guard Scorpion, de eerste baas in de game.

Ten slotte meldt Nomura dat je tijdens gevechten tussen personages kunt wisselen. "Wanneer vijanden buiten het bereik van Clouds zwaard zijn, wissel je naar Barret. De game heeft dus enkele strategische elementen."

De remake van de JRPG is enkel voor de PlayStation 4 aangekondigd. Lees alles wat we over de game weten in de Final Fantasy 7 Remake preview.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (1)

Over de auteur

Dirk Schuit

Dirk Schuit

Zieltjesverliezer

Dirk is een Einzelgänger met een voorliefde voor co-op.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread