Civilization 6 - 5 dingen die je moet weten

25 jaar later.

33 jaar, zo lang is Sid Meier al actief in de gamesindustrie. Het 'Sid Meier's'-embleem staat voor vele fans van strategische games garant voor kwaliteit. De Civilization-games zijn zonder twijfel het kroonstuk van zijn imposante en invloedrijke carrière. Vandaag lanceert alweer het zesde deel van de 4X-klassieker. Kan Civilization 6 aan die hoge standaard voldoen? Hier zijn de vijf dingen die je in ieder geval over de game moet weten.

Casus Belli en duidelijke AI

1

Nog meer dan in vorige Civilization-games is blinde agressie een taboe. Zomaar een oorlog starten zonder aanleiding, levert je meteen een slechte naam op. Met het nieuwe Casus Belli-systeem moet je een goede reden kunnen geven waarom je iemand de oorlog verklaart. Waarschuwingen zoals bijvoorbeeld "Settel niet te dicht bij mijn grenzen!" kunnen dus een aanleiding zijn voor een rechtvaardige oorlog.

Om de Casus Belli goed te doen werken, zijn de beweegredenen van de AI ook duidelijker geworden. Ontwikkelaar Firaxis Games beseft dat een computergestuurde vijand die te hard zijn best doet om een mens te imiteren soms wel eens gekke sprongetjes maakt. Daarom hebben alle AI-leiders nu een duidelijk doel en uitgesproken persoonlijkheid.

Ga verder naar het volgende Civilization 6 feit.

Advertentie

Ga naar comments (2)

Over de auteur

Bruce Vandeweyer

Bruce Vandeweyer

Moraalfilosoof

Begon in de kleuterschool met gamen en is sindsdien nooit gestopt. Ontwikkelde de afgelopen jaren een bijna ongezonde Dark Souls obsessie, waarvan hij vandaag probeert af te kicken door zich toe te leggen op adventure en indie games.

Gerelateerde content

Dit zijn de gratis PlayStation Plus games van oktober

De concurrentiestrijd is losgebarsten.

Deze games komen binnenkort naar Xbox Game Pass

Met onder andere Aragami 2 en Subnautica: Below Zero.

Verder op de site...

Reacties (2)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread