Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Elite: Dangerous stopt ondersteuning DirectX 10

Ruimteschepen vliegen ook niet langer op Win32.

Elite: Dangerous stopt in de toekomst met het ondersteunen van DirectX 10. Ook de 32-bit versie van Windows (Win32) wordt niet meer ondersteund. Dit maakt Frontier Software-baas David Braben bekend.

Op het forum van Frontier Software schrijft Braben dat de ontwikkelaar eerst de mening van spelers wil weten voordat het deze wijzigingen doorvoert. Dat de ondersteuning van DirectX10 en Win32 stopt, staat echter vast.

"Wij denken veel over de toekomst, waaronder de gevolgen van het niet meer ondersteunen van DirectX 10 en Win32", schrijft Braben. "Deze ondersteuning stoppen helpt ons om hoogstaande grafische effecten te maken met betere resultaten. Het helpt ons de game beter te maken."

Cover image for YouTube videoElite Dangerous: Horizons - Launch Trailer

Volgens Frontier Software maakt slechts 0,5 procent van de spelers gebruik van Win32. Het aantal spelers wiens videokaart gebruik maakt van DirectX10, is volgens Frontier minder dan twee procent.

Frontier geeft verder aan deze wijzigingen niet binnen de komende zes maanden uit te voeren. De aankondiging op dit moment dient volgens Braben dan ook om 'de spelers wie dit aangaat zo ver mogelijk van tevoren op de hoogte te stellen.'

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Elite Dangerous: Arena

Xbox One, PC

Elite: Dangerous

PS4, Xbox One, PC, Mac

Related topics
Over de auteur
Samuel Bom avatar

Samuel Bom

Redacteur

Besteedt zijn tijd aan games, boeken, koffie en schrijfsels. Kent de kaart van Hyrule uit zijn hoofd en verloor ooit in Quake van zijn kat.

Reacties