Elite: Dangerous stopt ondersteuning DirectX 10

Ruimteschepen vliegen ook niet langer op Win32.

Elite: Dangerous stopt in de toekomst met het ondersteunen van DirectX 10. Ook de 32-bit versie van Windows (Win32) wordt niet meer ondersteund. Dit maakt Frontier Software-baas David Braben bekend.

Op het forum van Frontier Software schrijft Braben dat de ontwikkelaar eerst de mening van spelers wil weten voordat het deze wijzigingen doorvoert. Dat de ondersteuning van DirectX10 en Win32 stopt, staat echter vast.

"Wij denken veel over de toekomst, waaronder de gevolgen van het niet meer ondersteunen van DirectX 10 en Win32", schrijft Braben. "Deze ondersteuning stoppen helpt ons om hoogstaande grafische effecten te maken met betere resultaten. Het helpt ons de game beter te maken."

Volgens Frontier Software maakt slechts 0,5 procent van de spelers gebruik van Win32. Het aantal spelers wiens videokaart gebruik maakt van DirectX10, is volgens Frontier minder dan twee procent.

Frontier geeft verder aan deze wijzigingen niet binnen de komende zes maanden uit te voeren. De aankondiging op dit moment dient volgens Braben dan ook om 'de spelers wie dit aangaat zo ver mogelijk van tevoren op de hoogte te stellen.'

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Samuel Bom

Samuel Bom

Redacteur

Besteedt zijn tijd aan games, boeken, koffie en schrijfsels. Kent de kaart van Hyrule uit zijn hoofd en verloor ooit in Quake van zijn kat.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Wolfenstein: Youngblood heeft een open levelstructuur

Dankzij ontwikkelaar Arkane Studios.

Metro Exodus krijgt twee DLC-pakketten

Met nieuwe personages in de hoofdrol.

Apex Legends verbant meer dan 770.000 cheaters

Dankzij de nieuwe rapporteringstool.

Borderlands 3 bevat microtransacties

Maar enkel voor cosmetische voorwerpen.

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread