Gerucht: dit is hoe Poise werkt in Dark Souls 3

Doet toch wat aan je houding.

Redditor Back_like_Flint heeft een theorie ontwikkeld over hoe Poise werkt in Dark Souls 3.

Poise werkt in Dark Souls 3 anders dan in de voorgaande delen. In Dark Souls 1 en 2 maakte Poise het moeilijker om staggered te raken. Dit is vooral van belang in PvP, waar het belangrijk is om je tegenstander te laten wankelen voordat je hem doodt.

Dit is niet het geval in Dark Souls 3, waardoor From Software meerdere klachten heeft ontvangen dat Poise niet werkt. Fans hebben inactieve code gevonden die Poise mogelijk laat werken als voorheen. From Software heeft echter aangegeven dat Poise werkt zoals het hoort.

De theorie op Reddit luidt als volgt:

  • De Roll-animatie bestaat uit een aantal frames. Deze zijn op te delen in frames waar je kwetsbaar bent (vFrames) en frames waar je onoverwinnelijk bent (iFrames).
  • Wanneer je schade neemt, krijgt je minder iFrames tijdens opeenvolgende rollen. Dit herstelt zich als je geen schade neemt.
  • Hoe hoger je Poise, des te minder iFrames je verliest nadat je schade neemt.
  • Hoe hoger je Poise, des te sneller je verloren iFrames zich weer herstellen.

Hierdoor komt Poise in Dark Souls 3 meer overeen met hoe Agility werkte in Dark Souls 2. Op de site vind je meer tips en tricks voor Dark Souls 3.

Nog een minuutje tijd? Deze artikels vind je vast ook interessant:

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Sander van Leth

Sander van Leth

Retrogamesnob  |  Lethsrock

Sander speelt zo'n beetje alles wat los en vast zit, als het maar beweegt. Is er heilig van overtuigd dat er niets mooier klinkt dan de muziek van de SNES.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread