Call of Duty: Black Ops 3 heeft tijdens zijn driedaagse openingsweekend meer dan 500 miljoen euro opgehaald. Dit meldt uitgever Activision Blizzard in een persbericht.

De first-person shooter is op 6 november wereldwijd uitgebracht. Op die dag en het aansluitende weekend heeft de game 512 miljoen euro opgebracht.

Call of Duty: Black Ops 3 beleefde hiermee het grootste openingsweekend van het jaar in de categorie amusementsproducten. De shooter heeft in drie dagen meer geld binnengehaald dan de film Jurassic World in hetzelfde tijdsbestek.

Black Ops 3 is tijdens het driedaagse openingsweekend in totaal 75 miljoen uur gespeeld. Het aantal uur gespeeld per persoon heeft nooit eerder zo hoog gestaan voor de franchise. Ook is de digitale verkoop bijna 100 % gestegen ten opzichte van vorig jaar. Twitch meldt ten slotte dat Black Ops 3 de meest gestreamde en bekeken 'launch title' van 2015 is.

Call of Duty: Black Ops 3 is speelbaar op de pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. Een lijst met multiplayer tips en tricks voor Black Ops 3 vind je op de site.

Nog even tijd? Lees dan ook:

ADVERTENTIE

Over de auteur

Dirk Schuit

Dirk Schuit

Zieltjesverliezer

Dirk is een Einzelgänger met een voorliefde voor co-op.

Meer artikels van Dirk Schuit

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content