Bethesda komt met info over Creation Engine in Fallout 4

Wat zijn de verbeteringen ten opzichte van Skyrim?

Bethesda legt de grafische werking van de Creation Engine in Fallout 4 uit. De details vind je in een blog post van de studio.

Bethesda heeft zijn eigen Creation Engine voor de huidige generatie consoles verbeterd. Zo heeft de studio een renderer aan de engine toegevoegd. Deze zorgt voor realistische lichtval in de spelwereld. "Licht kaatst op een andere manier van metaal dan van hout," stelt de studio.

Door samen te werken met Nvidia kom je ook crepusculaire stralen in de wereld van Fallout 4 tegen. Dit effect komt tot stand dankzij de grafische processors. Ook wordt materiaal nat tijdens regen, en wapperen kleding, haar en planten in de wind.

Met de verbeterde Creation Engine zet Bethesda naar eigen zeggen in op realisme en immersie. "We willen dat objecten en personages in de spelwereld er tastbaar uitzien," aldus de ontwikkelaar. "Onmiskenbare materialen helpen hierbij." The Elder Scrolls 5: Skyrim gebruikte een oudere versie van de Creation Engine op de vorige generatie consoles.

De releasedatum van Fallout 4 is over enkele dagen: 10 november 2015. Tot die tijd lees je in onze Fallout 4 preview alles wat we tot dusver over de role-playing game weten.

Lees ook onze Fallout 4 tips en Fallout 4 walkthrough.

Nog even tijd? Lees dan ook:

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Dirk Schuit

Dirk Schuit

Zieltjesverliezer

Dirk is een Einzelgšnger met een voorliefde voor co-op.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread