'NPC-menigtes niet oorzaak onstabiele framerate in Assassin's Creed Unity'

Maar wat dan wel?

De menigten met duizenden NPC's tegelijk zijn niet de reden voor de onstabiele framerate van Assassin's Creed Unity. Dat blijkt uit tests van Ubisoft, die op andere manieren gaat proberen de performance te verbeteren.

De framerate van Assassin's Creed Unity haalt zowel op de PlayStation 4 als de Xbox One niet altijd de minimale speelbare vereiste van 30 frames per seconde. De schokkerige beelden maken het bijvoorbeeld moeilijker sprongen juist te nemen of inkomende aanvallen in te schatten.

Ubisoft is sinds de lancering van de game al op zoek naar een oplossing. Dat is een delicate kwestie, dus die laat momenteel nog op zich wachten. De studio raadt aan om je spelcomputer in de tussentijd geen internetconnectie te laten maken. Dat zou mogelijk de framerate iets stabieler maker.

Inmiddels is een beruchte bug wel al uit de game gehaald. In sommige gevallen hadden de personages geen gezicht, enkel zwevende oogballen en een mond. Dit bleek alleen het geval op twee typen videokaarten, en de oplossing zat in de eerste patch verwerkt.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Randolf Bouwma

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!

Gerelateerde content

Microsoft kondigt 50+ nieuwe games voor Xbox Game Pass aan

Final Fantasy, The Witcher 3, Minecraft Dungeons en meer.

Death Stranding komt volgend jaar naar de pc

Norman Reedus bewonderen in een nog hogere resolutie.

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread