Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Black Tusk Studios toont concept art van Gears of War 4

"We zijn amper 100 dagen ver."

De projectleider van Black Tusk Studios Rod Fergusson toont in een podcast een stuk concept art van Gears of War 4. Daarmee onthult hij dat de nieuwe game in de Gears of War-reeks nog steeds in het conceptuele/prototype stadium zit. "We zijn amper 100 dagen ver," zo vertelt hij in een podcast van de ontwikkelaar. De concept art heeft echter een filter over zich heen zodat de hele afbeelding wazig is.

"Ik kan niet erg diep ingaan op details," gaat Fergusson verder. "Dit is niet de plek waar ik de naam van de volgende game bekendmaak en dat soort dingen. Natuurlijk duurt het een tijdje voor we aan dat punt geraken. We zitten in de conceptuele/prototype fase van de game, dus heel erg bij het begin van de ontwikkeling."

"Het moeilijkste is om iedereen te leren hoe je een Gears of War-game maakt. Er is een zekere stijl, een manier van denken bij het maken van Gears of War. Er zijn veel regels en manieren en design methodes en pilaren die de reeks beheersen. Dat is waarschijnlijk het moeilijkste: van nul naar het besef gaan dat we de volgende Gears of War maken."

Fergusson is wel positief over de extra financiële steun van uitgever Microsoft. "Dit betekent dat de reeks meer kan doen nu Microsoft de intellectuele rechten bezit. We kunnen het bijvoorbeeld verbreden." Nog een voordeel voor Black Tusk Studios is volgens Fergusson dat de reeks voor hen fris aanvoelt; ontwikkelaar Epic Games stond in voor de originele trilogie en was daarbij zeven jaar bezig met de ontwikkeling. "Wanneer je dezelfde game zeven jaar aan een stuk hebt gemaakt, gaat het allemaal wat moeilijker..." zegt Fergusson daarover.

Black Tusk Studios ontfermt zich vanaf nu ook over de multiplayer van Gears of War 3 en Gears of War: Judgment. "We gaan proberen een ritme te vinden waarbij we de Event playlist elke paar weken updaten," eindigt Fergusson. "En wanneer we ons er goed over voelen zullen we het elke week proberen doen."

Ontwikkelaar Epic Games verkocht begin dit jaar de intellectuele rechten op de Gears of War-reeks aan uitgever Microsoft. Microsoft duidde daarna de Canadese studio Black Tusk Studios aan om de ontwikkeling op zich te nemen. Rod Fergusson trad bij de oorspronkelijke trilogie op als producent voor Epic Games.

Meer over Gears of War 4 weten? Lees dan onze uitgebreide preview met alle Gears of War 4 informatie.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Gears of War

Xbox One, PC

Gears of War 3

Xbox 360

See 1 more

Gears of War: Judgment

Xbox 360

Related topics
Over de auteur
Carl Vander Maelen avatar

Carl Vander Maelen

Muggenzifter

Gepassioneerde gitarist die games zoveel als mogelijk in zijn doctoraat in het Recht probeert te betrekken.
Reacties