Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Ontwikkelaar The Witcher 3 bespreekt resolutie spelcomputers

'Vooral een verschil dat in marketing gebruikt wordt.'

Medeoprichter van CD Projekt Marcin Iwinski zegt dat er weinig verschil is tussen de resolutie van The Witcher 3 op de PlayStation 4 en Xbox One. De ontwikkelaar vertelt dit in een gesprek met Eurogamer.

"We zijn nog steeds bezig met zoveel mogelijk uit de spelcomputers te persen, en Microsoft helpt ons daarmee. Het uiteindelijke resultaat van 720p of 1080p is vooral een verschil dat in marketing gebruikt wordt", legt Iwinski uit. "Als ik een specifiek scherm pak en daar één of twee meter vandaan zit, zie ik wellicht een verschil."

De pc-versie heeft volgens Iwinski wel de potentie om op grotere schaal te werken dan de spelcomputers. Ook vertelt de ontwikkelaar dat de versies van de PlayStation 4 en Xbox One onafhankelijk geproduceerd worden. "Beide platformen lopen op hun volle potentie. Het is tegen onze principes om één van de versies in te laten kelderen om aan een zakelijke overeenkomst te voldoen."

Daarnaast laat Iwinski zich uit over de mogelijkheden van Xbox Kinect, SmartGlass en PlayStation Move. "De game gebruikt de hardware als het relevant is voor de game. Maar het gaat uiteindelijk om jou, je controller en plezier hebben."

The Witcher 3 komt in februari 2015 uit voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Bekijk op YouTube

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

The Witcher 3: Wild Hunt

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Related topics
Over de auteur
Sander van Dalsum avatar

Sander van Dalsum

Redacteur

Freelance journalist. Speelt graag stealth-games, RPG's en tactische shooters. Houdt net als iedereen van muziek.
Reacties