'Nintendo wilde Skylanders niet'

Sloeg in 2011 exclusiviteitsdeal af.

In 2011 sloeg Nintendo een aanbod af om Skylanders: Spyro's Adventure samen met Activision als exclusieve Nintendo Wii-game te lanceren. Dat blijkt nu uit een interview met ontwikkelaar Toys for Bobs medeoprichter Paul Reiche (via Polygon).

rumble
Nintendo stapt in 2013 zelf in de augmented reality-markt met Pokémon Rumble U.

Toys for Bob toonde destijds een vroeg prototype van de eerste Skylander-game aan Nintendo of America. "Ze bleven maar kijken en zeiden dat ze 'nog nooit zoiets hadden gezien'," aldus Ford. "Ik weet nog steeds niet wat ze daar nu precies mee bedoelden en begrijp ook nog altijd niet waarom ze niet op het aanbod ingingen. Ze hebben duidelijk reeksen die zich uitstekend lenen voor het concept," implicerende dat Skylanders mogelijk zou werken met Mario of dergelijke Nintendo-figuurtjes.

Toch meent Reiche dat het multiplatform gaan van de Skylanders-reeks uiteindelijk goed heeft uitgepakt. Ook is hij verrast dat Nintendo zelf niet meer in dezelfde markt is gesprongen. Naast Pokémon Rumble U en diens Gamestop-exclusieve Pokémon-figuurtjes wordt er op de Wii U amper gebruik gemaakt van de 'augmentend reality' technologie in de GamePad.

Skylanders: Spyro's Adventure lanceerde zodoende naast op de Nintendo Wii en Wii U ook voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Skylanders is ondertussen een megahit: winstgevend met twee miljard dollar en 175 miljoen verkochte poppetjes staat de reeks nu in de top 20 bestverkochte gamereeksen aller tijden.

Skylanders wordt geleverd met een plastic Portal of Power, waar je de los bij te kopen figuurtjes op plaatst. Vervolgens verschijnen ze dan in de game, met ieder unieke vaardigheden. Naar verluidt onthult Activision op 23 april een nieuwe Skylanders-game, in navolging van Skylanders: Swap Force.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Randolf Bouwma

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!

Gerelateerde content

Verder op de site...

Feature'In The Outer Worlds moeten mensen zich bovenal amuseren'

Interview met Kathryn Megan Starks, Senior Narrative Designer bij Obsidian Entertainment.

Fortnite Challenges en Prestige Challenges uitgelegd

Alles wat je moet weten over Weekly Challenges in Fortnite.

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread