Fans bouwen TimeSplitters Rewind voor pc en PS4

Want Crytek doet het niet.

Een team gepassioneerde TimeSplitters-fans neemt het heft in eigen handen en is de ontwikkeling gestart van TimeSplitters Rewind. Naast de pc-versie start de 35-koppige ploeg snel met het ontwikkelen voor de PlayStation 4 - zodra het mag van Crytek, tenminste.

Teamleider Michael Hubicka spreekt erover met CinemaBlend. "We beginnen gewoon met het bouwen van de PlayStation 4-versie," aldus Hubicka, "omdat we vrij zeker zijn dat Crytek het okay vindt. En anders horen we het liever nu, dan wanneer we stiekem te werk waren gegaan en halverwege de ontwikkeling ineens niet verder kunnen."

De rechten van de TimeSplitters-reeks staan op naam van Crytek en de fangroep heeft nog geen officieel okay-seintje gekregen om zelf een TimeSplitters-game uit te brengen. Rewind gebruikt onderdelen uit de vorige TimeSplitters-games om een multiplayer-shooter te maken, die uiteindelijk cross-play ondersteunt tussen de pc en de PlayStation 4-versie.

Het team gebruikt CryEngine 3 om het spel in te bouwen. Deze gratis versie van de Crysis 3-engine is voor niet-commercieel gebruik. Later dit jaar is Hubicka van plan een alpha-versie van Rewind uit te brengen. Twintig procent van de game is tegen die tijd speelbaar.

Ondertussen heeft Crytek geen plannen voor TimeSplitters 4. Daarvoor zou niet genoeg interesse zijn om de hoge productiekosten te veroorloven, aldus de Britse ontwikkelaar.

Hubicka toont alvast beelden van het Ice Station-level in onderstaande video, een van de multiplayerlevels uit TimeSplitters 2.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Randolf Bouwma

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread