Thief krijgt andere look met reboot

Qua gameplay 'zijn puristen zeker tevreden.'

Eidos Montreal werkt momenteel aan Thief, een reboot van de Thief-serie die drie eerdere delen kent: Thief: The Dark Project (1998), Thief II: The Metal Age (2000) en Thief: Deadly Shadows (2004). Om de reboot een eigen visueel karakter mee te geven, besloot de ontwikkelaar af te stappen van het "goud en hout" uiterlijk dat de eerdere spellen gebruikten.

"Het artistieke uiterlijk van steampunk is altijd goud en hout. Kijk bijvoorbeeld naar [de film] Wild Wild West met Will Smith. We wilden daar van afstappen. We zochten een roestig uiterlijk waar je het laswerk ziet," zei Nicolas Cantin (regisseur van de Thief reboot). De stad - genaamd The City - waar het aankomende spel zich afspeelt, komt over als een metropool. "We vermijden een kleinschalig gevoel, alsof je in een dorpje zit. Ons doel was om een moderne setting te creëren ondanks dat het plaatsvindt in het verleden."

In de spelwereld zit veel mist. Cantin legt uit dat dit niet bedoeld is omeen duistere wereld te produceren (zoals bij de vorige spellen het geval was). "Met de mist kunnen we zowel zaken belichten als verduisteren. Het helpt ons met het creëren van sfeer en het helpt de speler om zaken te zien."

Cantin beantwoordde op de Eidos Montreal blog vragen over hoofpersonage Garretts Focus vaardigheid. Focus helpt Garrett om "sneller te reageren." Je verzamelt Focus tijdens het spelen. Het geeft de speler voordeel in verschillende aspecten van het spel -- gevechten, sluipschieten, sloten openen en zakkenrollen zijn enkele activiteiten die gemakkelijker worden met Focus. De speler heeft echter een eindige hoeveelheid Focus en moet het dus zorgvuldig inzetten.

Focus helpt niet met het navigeren van de spelwereld. Cantin en zijn team willen dat ontdekking een groot aspect van Thief blijft. "Focus is een stuk gereedschap ter beschikking van de speler maar het houdt je hand niet vast om je door de wereld te loodsen." Cantin stelt dat spelers die een uitdaging zoeken, vermaak vinden in Thief. Hij benadrukt dat Focus compleet optioneel is om te gebruiken. Focus laat belangrijke objecten oplichten opdat de speler weet waar zijn volgende doel is. Of het oplichten van objecten uitgeschakeld kan worden, laat Cantin onbeantwoord. Wel zegt hij dat "Thief puristen opties krijgen - dat type speler zal zeker tevreden zijn."

De reboot staat gepland voor 2014 en komt naar pc, PlayStation 4 en andere "next-generation consoles."

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Dirk Schuit

Dirk Schuit

Zieltjesverliezer

Dirk is een Einzelgänger met een voorliefde voor co-op.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread