Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Het mysterie van de Dark Souls pendant opgelost

Miyazaki wilde een grapje uithalen.

Hidetaka Miyazaki, het grote brein achter Dark Souls, heeft opheldering gegeven over het in-game voorwerp 'pendant.' In een interview met IGN.com stelde hij dat hij "met de pendant eigenlijk een klein grapje wilde uithalen," wat hem nog is gelukt ook.

Volgens de in-game beschrijving zou het voorwerp letterlijk niets doen. Spelers konden de pendant kiezen als bonus bij het begin van de game, in plaats van bijvoorbeeld een sleutel om speciale deuren mee te openen of een pakketje bommen. Voorwerpen waar je daadwerkelijk iets aan had. De pendant leidde dan ook al snel tot veel speculatie onder de fans, nadat Miyazaki in een interview met Famitsu had laten weten zelf de pendant te kiezen, of niets.

Allerlei mythes begonnen de ronde te doen, zoals dat je de pendant van begin tot eind moest dragen om een alternatief einde vrij te spelen. Tevens zou je er Mew mee kunnen vinden, die onder een vrachtwagen zit verstopt in Pokémon Red en Blue.

Dark Souls is een game waarin weinig wordt uitgelegd: beschrijvingen zijn vaak wollig, dubieus of ronduit onduidelijk. Dat de beschrijving van de pendant daadwerkelijk waar zou zijn, had weinig Dark Souls-fan verwacht, en Miyazaki lachte al die tijd in zijn vuistje.

Opgelost!

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Dark Souls

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
Over de auteur
Randolf Bouwma avatar

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!
Reacties