Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Project Eternity haalt 50.000 backers en voegt nieuwigheden toe

Nieuwe dungeons, crafting en meer!

Project Eternity, de RPG van Obsidian Entertainment die we eerder al beknopt besproken, is nog steeds een gigantisch succes op Kickstarter. De game haalde al meer dan 2.2 miljoen dollar binnen en heeft meer dan 50.000 personen gevonden die financieel achter het project staan. De ontwikkelaar vond dat zo'n mooi cijfers een beloning verdienden.

Obsidian heeft vandaag enkele stretch goals onthuld, extra mogelijkheden die het team in de game zal stoppen zodra een bepaald bedrag wordt binnengehaald. Doordat er 50.000 backers zijn, maakte de studio bekend dat ze een speciale dungeon in de game zullen stoppen getiteld The Endless Paths of Od Nua. Deze dungeon bevat momenteel drie niveaus, maar voor elke 2.500 backers die de game er de komende twee weken nog bij krijgt, komt er een verdieping bij. Over de dungeon zelf had het team het volgende te zeggen:

In the western reaches of the Dyrwood lies the Endless Paths, an ancient network of cobbled trails that wind through arches of dense overgrowth, twisting within the confines of a high castle wall as they make their way to the gates of iron-shuttered towers that jut forth from the interior. In ages past, the towers rising from the gardens to pierce the canopy of the forest once marked the dominion of the castle's relentless, crazed builder: Od Nua. But the courses of Od Nua's madness run far below the surface, stretching forever deeper into wandering catacombs and bone-cramped oubliettes unseen by living eyes for centuries. The Endless Paths, as the old Glanfathans call them, cannot be walked by the living, but the storytellers say with certainty that many strong souls have found a permanent home beneath the grieving creator's estate.

Most else that is said and written of the place is fiction or conjecture, more likely to have sprouted from the svef-enhanced imaginations of bored and boasting mercenaries than from any seed of truth. Hosts of lost souls that relentlessly stalk the living, cathedral-sized tombs overflowing with the restless victims of a horrific plague, lightless chambers sealing in the remnants of Od Nua's failed experiments. Most legends converge on a common theme: that under the castle rest myriad forgotten vaults of death and darkness glittering with Od Nua's enchanted creations and the abandoned treasure of ill-fated interlopers. So great is the fear of the castle's denizens that even drunken and drug-cheered adventurers do not joke of setting foot on the paths, lest their souls join the eternal ranks of those that have gone before them.

Maar dat is natuurlijk nog lang niet alles! Als het spel een totaalbedrag van 2.4 miljoen dollar weet binnen te rijven, belooft het team om enchanting en crafting in het spel te stoppen, zodat spelers zelf wapens, uitrusting en drankjes kunnen maken. Eerdere goals die al werden behaald bevatten onder meer huizen voor spelers, extra companions, een extreme moeilijkheidsgraad, verse dungeons, vertalingen van het spel en compabiliteit met Mac en Linux.

Tenslotte kunnen spelers hun gestorte bedragen verhogen om een beta key (25 dollar) en/of digitale strategy guide (7 dollar) van het spel te ontvangen. Gamers die het project nog niet hebben kunnen steunen door de beperkte methodes van betaling die Kickstarter ondersteunt, kunnen we misschien ook blij maken. Obsidian zal namelijk een PayPal-account openen waarop spelers geld kunnen storten zodat vanaf nu echt iedereen een backer van het project kan worden.

Er is duidelijk nog genoeg liefde voor old-school RPG's in deze wereld, en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Met mensen die klassiekers maakten als Planescape: Torment, Icewind Dale en Baldur's Gate achter het roer, gaat Project Eternity een mooie toekomst tegemoet.

Read this next