Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Bastion ontwikkelaar: "DLC verpest atmosfeer en immersie"

Greg Kasavin spuit kritiek tijdens een GDC-panel.

Bastion ontwikkelaar Greg Kasavin vindt dat DLC en in-game transacties de atmosfeer van een game kunnen verstoren en het de speler heel moeilijk kunnen maken om voldoende op te gaan in de ervaring. Dat vertelde hij tijdens een panelgesprek op de Game Developers Conference.

Volgens hem is het heel gevaarlijk en moeilijk om gameplay te onderbreken en spelers om echt geld te vragen. Hij denkt daarbij onder andere aan in-game winkels. "Ik heb nog nooit een game gespeeld die erin slaagt atmosferisch te blijven terwijl het zoiets doet", stelt hij zelfs.

Verder zegt hij dat sociale games zoals Mafia Wars 2 nooit voldoende immersie kunnen bieden gezien er regelmatig gebruik wordt gemaakt van pop-ups die de speler proberen overtuigen om andere spelletjes van de ontwikkelaar te checken. Uitzonderingen zijn mobiele games Canabalt en Infinity Blade, die doen het volgens Kasavin wel goed.

Hij benadrukt dat games niet atmosferisch moeten zijn om als leuk bestempeld te worden, maar hij zegt wel dat games die erin slagen langer in zijn geheugen blijven ronddwalen.

Eind vorig jaar kregen we te horen dat Bastion geen DLC zal krijgen. Dat lijkt nu wel degelijk het geval te blijven.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Bastion

iOS, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation Vita, PC

Related topics
Over de auteur
Odin van Schoote avatar

Odin van Schoote

Benelux Editor

Odin is redacteur sinds januari 2010 en kan het best worden omschreven als een blonde God. Ook heeft hij iets met parallelle universa naar het schijnt.
Reacties