Verhaal BioShock Infinite is een goedbewaakt geheim

"En dat willen we graag zo houden."

Na de spannende onderwateravonturen in BioShock 1 en 2 staan we allemaal weer te popelen om van start te gaan met het langverwachte vervolg BioShock Infinite. Helaas ziet het er uit dat we voorlopig nog niet met een hands-on demo aan de slag kunnen gaan. In een interview met PSM3 vertelt projectleider Ken Levine dat hij niet alleen de pers en het publiek het liefst nog even in het donker wil houden, zelfs zijn eigen team is nog niet op de hoogte van het complete verhaal van de game die naar verwachting op 19 oktober zal verschijnen.

"Ik vertel liever te weinig dan teveel", zei Levine. "Ik zou het verschrikkelijk vinden als we het verhaal voor iemand verpesten. Zoals we op dit moment werken is er een groot deel van het team wat maar enkele fragmenten van het verhaal heeft meegekregen en dat wil ik graag zo houden."

Ook journalisten worden op afstand gehouden: "Er was hier laatst iemand van de pers die een vroege proefversie wilde spelen maar dat hebben we niet toegelaten. Als ik iemand nu BioShock Infinite zou laten spelen is het net alsof ik iemand een schaakbord met twee torens, een paard en een koningin geef en zeg: "Dit is schaken. Veel plezier!" Maar dat zou niet werken want er missen nog steeds belangrijke stukken aan het spel."

Voorlopig ziet het er het er dus naar uit dat we nog even moeten wachten voordat we jullie kunnen verblijden met een exclusieve preview. Tot die tijd vergapen we ons nog maar eens aan die fantastische screenshots van het hemelse Columbia!

Advertentie

Ga naar comments (1)

Over de auteur

Mike van Schijndel

Mike van Schijndel

Redacteur

Naast een grote voorliefde voor indie games draagt Mike de PC een warm hart toe. Na een geflopte carrière als mondschilder klopte hij bij Eurogamer aan voor de gratis thee en koekjes.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread