Waarom Star Fox 3DS geen online heeft?

Nintendo legt het zelf even uit.

"Het volledige gebrek aan online capaciteiten is in dit geval echter onbegrijpelijk. Ja, de lokale muliplayer modus is leuk, maar het had zoveel leuker kunnen zijn om online ons ding te kunnen doen. Een degelijke toevoeging aan de 3DS-catalogus, maar er had meer ingezeten", was de manier waarop we de review rond Star Fox 64 3D een tijdje terug afsloten. Het spel kreeg van ons, ongeacht het ontbreken van online multiplayer, een zeven op tien met zich mee. Vandaag geeft Nintendo ons gelukkig wat uitleg over het ontbreken van internetcapaciteiten.

Yusuke Amano, een ontwikkelaar bij Nintendo, liet weten dat "we [Nintendo] zoveel mogelijk mensen wouden plezieren met het spel, maar de kost die aan het implementeren van online gameplay verbonden zou zijn simpelweg te hoog was."

Het team verantwoordelijk voor de Star Fox 64 remake liet weten dat de graphics prioriteit hadden boven online gameplay, en toegegeven: de 3DS-versie ziet er ongelofelijk mooi uit!

"In dit geval kregen we de opdracht om Star Fox te gebruiken om het publiek zo snel mogelijk van een spel te voorzien dat de aantrekkingskracht van de Nintendo 3DS moest onderstrepen", gaat Amano verder. "We hebben dus veel tijd gestopt in het ontwerpen van de graphics. Mochten we ook nog een online mode ontwikkeld hebben, dan zouden we nooit het niveau bereikt hebben waarop Star Fox 64 3DS nu staat."

Uiteindelijk komst het er dus op neer dat Nintendo zo snel mogelijk Star Fox 64 3DS op de markt wou brengen. Die conclusie versterkt Amano door te zeggen dat, mocht hij ooit nog de kans krijgen om een nieuwe Star Fox game te maken, hij een online multiplayer zonder twijfel beschouwt als een optie.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread