De verbeteringen in Borderlands 2

Gearbox doet er enkele uit de doeken.

Borderlands 2, de opvolger voor de onverwachts populaire game uit 2009, zal zijn voorganger op een aantal punten zwaar gaan verbeteren. Tenminste, als we ontwikkelaar Gearbox mogen geloven. Vandaag geeft de studio wat meer uitleg over bepaalde innovaties, met name de herwerkte AI en de wapens.

"Er zijn deze keer veel meer wapens in het spel - en dat heb ik het echt over véél meer", vertelde art director Jeramy Cooke in een interview. "De volledige codering achter de wapens in het originele Borderlands is herschreven waardoor wapens nu uit meer afzonderlijke onderdelen kunnen bestaan. In het vorige spel bouwden we een geweer bijvoorbeeld aan de hand van zes stukjes, nu kunnen we dat doen met behulp van twaalf tot veertien onderdelen. Bovendien zullen de wapens die eindbazen laten vallen een stuk meer persoonlijkheid krijgen."

Het interessante daaraan is trouwens niet enkel dat wapens uit meer onderdelen bestaan - en er dus ook meer combinaties mogelijk zijn -, maar dat elk onderdeel ook visueel te onderscheiden zal zijn van een ander. Gearbox geeft een voorbeeld:

"Deze keer bestaat de opbouw van een scope uit meer parameters. In het verleden kwam je bijvoorbeeld maar zes visueel onderscheidbare scopes tegen, maar nu kunnen er dat achtenzeventig bazillion worden omdat er meer parameters zijn waarmee het spel ze kan ontwerpen", liet Cooke weten.

Een teasertje voor Borderlands 2.

Verder werkt Gearbox erg hard aan het herschrijven van de AI in Borderlands 2.

"In het origineel zagen we dat spelers de AI gingen misbruiken door zich bijvoorbeeld te verstoppen op een plek waar vijanden niet konden komen. In deel twee kan de AI overal gaan en staan waar de speler dat kan. Vijanden springen van dak naar dak en klimmen op ladders. Ze zijn zich met andere woorden meer dan ooit bewust van hun omgeving."

Dat klinkt niet slecht als je het ons vraagt! We zullen wel nog tot 2012 moeten wachten om al dit moois in werking te zien, want Borderlands 2 komt pas in de loop van volgend jaar uit voor de PC, PS3 en X360.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread